امام جمعه یاسوج:

آزادگان قهرمانان شهادت، اسارت و آزادگی هستند

آیت‌الله «حسینی» گفت: آزادگان انسان‌های شایسته و قهرمانان شهادت، اسارت و آزادگی هستند که در زندان‌ها شکنجه شدند، اما تسلیم دشمن نشدند
کد خبر: ۶۸۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ - 16August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: در وصایای پیامبر گرامی اسلام (ص) به ابوذر غفاری می‌فرماید «ای اباذر! این شب و روز که می‌آید، اینها در واقع گذر عمر شما است و نمی‌توانید از مرگ فرار کنید و این نزدیک کننده شما به مرگ است».
 
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه مرگ به صورت ناگهانی ظاهر می‌شود، افزود: مرگی که انسان از آن فرار می‌کند، حتماً انسان‌ها را ملاقات می‌کند و انسان را به عالمی می‌برد که همه چیز مشهود است و هیچ موضوعی پنهان نمی‌ماند و اعمال مخفی انسان نیز آشکار می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: آزادگان انسان‌های شایسته و قهرمانان شهادت، اسارت و آزادگی هستند که در زندان‌ها شکنجه شدند اما تصمیم دشمن نشدند.
 
وی تصریح کرد: آزادگان برای دفاع از ناموس انقلاب، اسلام و عزت این سرزمین شکنجه شدند و عظمت، قدرت و شکوه امروز ما به برکت شهدا، جانبازان و آزادگان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ایران اسلامی چند روزی است که رژیم غاصب صهیونیستی که از نظر تجهیزات نظامی و ارتش دارای قدرت بود و دنیای استکبار و استعمار حمایتش می کند را تهدید کرده است، جبهه غرب به واسطه ترس از اقدام نظامی محور مقاومت و لرزه افتاده و از طریق کشورهای مختلف پیام می‌فرستند که به اسرائیل حمله نکنید.
 
حسینی تصریح کرد: به برکت قدرت رزمندگان و قهرمانان کشور، انقلاب اسلامی جبهه گسترده ای را اداره می کنند و قدرت خود را به دنیا نشان می دهد. در صورتی که در کشورهای اسلامی قهرمانان پیدا می‌شد امروز شاهد این همه ظلم و ستم بر کشورهای مسلمان نبودیم و ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در فلسطین به شهادت نمی‌رسید.
 
وی با اشاره به کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه خبیث در سال ۱۳۳۲ ادامه داد: در این کودتا دولت قانونی محمد مصدق را ساقط کردند و شاه را به کشور برگرداندند. آمریکا و انگلیس با عملیات چکمه و آژاکس بعد از ملی شدن و این دولت را سرنگون کردند.
 
امام جمعه یاسوج با اشاره به بزرگداشت علامه محمد باقر مجلسی عنوان کرد: این انسان شایسته بحارالانوار را تالیف کرد و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام را با وجود گستردگی جمع آوری کرد. او یکی از عالمان شیعه بود که توانست احکام احادیث و فقه را به زبان فارسی مکتوب کند و در اختیار عموم مردم قرار دهد که خدمت بزرگی به اسلام و شیعه بود.
 
امام جمعه یاسوج به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و ادامه داد: هر کشوری باید صنعت دفاعی و ارتش داشته باشد که ارتش نیز باید تجهیزات نظامی و صنعت دفاعی داشته باشد. امروز جنگ ترکیبی بوده و باید از ابزارهای مختلف دفاعی استفاده کرد. امروز با مهندسی معکوس در تجهیزات نظامی ۹۵ از سلاح‌های جنگی و صنعت دفاعی توسط خود کشور تولید می‌شود.
 
حسینی با اشاره به ساخت سامانه موشکی باور توسط مهندسان کشورمان اظهار کرد: سمانه باور مشابه اس ۳۰۰ روسی عمل می‌کند و برخی می‌گویند دقیق‌تر از این سامانه است. امروز انواع و اقسام موشک و پهپاد در کشور ساخته می‌شود و پهپاد آرش حدود ۲۰۰۰ کیلومتر پرواز می‌کند.
 
وی با اشاره به رعب و وحشت ایجاد شده در دشمن به دنبال عملیات وعده صادق ادامه داد: در این عملیات آسمان رژیم غاصب صهیونیستی چندین ساعت در کنترل انقلاب اسلامی ایران بود و با وجود تشکیل هفت لایه دفاعی توسط دشمنان اما موشک‌ها و پهپادها از همه لایه‌ها عبور و به هدف اصابت کرد.
 
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: گرچه امروز آمریکا و همه ایادی آن در آماده باش کامل برای دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی هستند اما باید بدانیم که این جنگ روانی خود یک عملیات سنگین است و امان دشمن را بریده است.
 
حسینی با اشاره به دومین کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری این کنگره بزرگ جمعی از مسئولان استانی و دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره و دیدار مقام معظم رهبری رفتند، در این دیدار عنوان شد که استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب زیر دو ظلم فقر و جنگ بود که جنگ و فقر را رژیم بر این استان تحمیل کرد و ما هیچ چیزی نداشتیم. وقتی که مردم ما ندای اسلام امام رحمت الله علیه را شنیدند پاسخ مثبت دادند و به میدان آمدند و در دوران دفاع مقدس نیز نسبت به جمعیت رتبه دوم را کسب کردند و حدود ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.
 
وی ادامه داد: در این دیدار مطرح شد ۹۵ درصد از زیرساخت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دوران پس از انقلاب است و مردم استان ما دوران و صحنه های مختلف حماسه ساز شدند و حضور فعال دارند.
 
آزادگان قهرمانان شهادت، اسارت و آزادگی هستند
 
امام جمعه یاسوج گفت: بیان شد که استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد از جنگل کشور ۲۵ درصد نفت صادراتی کشور و ۱۰ درصد آب کشور را دارد اما با وجود این همه ظرفیت محرومیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در این دیدار معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، افزود: در این نشست همچنین مطرح شد سدهایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تقریباً همه منافع آن برای استان‌های دیگر بوده و سدهای کوچکی نیز داریم که شاید در مقابل آنها حوضچه بوده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.
 
 
آیت الله حسینی با بیان اینکه طرح‌ها به کندی پیش می‌رود و به بهره‌برداری می‌رسند، تاکید کرد: در این نشست محضر مقام معظم رهبری عرض کردم که «در سفر پرخیر و برکت حضرت عالی در سال ۱۳۷۳ که یکی از پایه‌های توسعه استان بود، جاده‌ای به نام جاده «پاتاوه به دهدشت» کلنگ زنی شد و سال ۱۴۰۲ با نواقصات به بهره‌برداری رسید یا پتروشیمی دهدشت سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد، امت امروز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه طرح‌های بسیاری نیز این گونه هستند، تاکید کرد: جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و بنابراین از محضر حضرت عالی تقاضا داریم که دستور رسیدگی به این مشکلات داده شود و در نامه‌ای ۱۰ مورد از مشکلات استان به محضر مقام معظم رهبری تحویل داده شد.
 
وی با اشاره به اینکه استاندار استان نیز این موارد را تایید و امضا کرد، گفت: چهاربانده کردن جاده‌های مواصلاتی یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان و خوزستان، سدهای استان، نداشتن بزرگراه و اتوبان، بحث فرودگاه، راه آهن و اتصال به شبکه ریلی سراسری کشور، راه اندازی شرکت نفت و گاز در استان با توجه به ظرفیت‌های موجود، با توجه به تولید ۲۵درصد نفت خواستار بهره‌مندی از هزینه مسئولیت‌های اجتماعی هستیم، انتقال حساب‌های مالی پتروشیمی و نفت و گاز گچساران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استان از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
 
آیت الله حسینی از شرکت‌های پتروشیمی و نفت و گاز گچساران و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای مستقر در استان خواست که گردش مالی خود را به استان بیاورند تا مردم نیز از این موضوع مرتفع شوند.
 
امام جمعه یاسوج تخصیص ۱۵ درصد درآمد نفت و گاز به خود استان کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر خواسته‌ها خود از محضر مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود مطالبی را پیرامون استان و جنگ‌های دوران طاغوت با مردم بویراحمد مطرح کرد.
 
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این نشست فرمود«دولت طاغوت یک اقدامی را انجام داد و خواست بلوچ‌ها را علیه بویراحمدی‌ها بسیج کند و یک عالم مولوی اهل سنت فتوا بر حرمت این کار داد که اگر شما می‌خواهید بر علیه مردم بویراحمد وارد جنگ شوید، این کار حرام است و نقشه شوم دولت پهلوی را خنثی کرد.
 
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست حضور داشت، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند«جد آیت الله ملک حسینی (آصدرا) در آن زمان نامه‌ای علیه طاغوت می‌نویسد که در زمان خودش بسیار اثرگذار و شاخص بود».
 
امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند «قبل از اینکه تیپ ۴۸ فتح تشکیل شود، موقعیت فرزندان این استان را تشریح کرد» و می‌توان گفت که مقام معظم رهبری بر همه مسائل اشراف دارند که این یک هدیه الهی بوده که کشتی جهانی انقلاب را هدایت می‌کند.
 
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در همان مجلس به معاون اول رئیس جمهور دستور رسیدگی داد و فرمود «خودم در مورد مشکلات استان رسیدگی می‌کنم و به آقای رئیس جمهور خواهم گفت و تاکید می‌کنم به طور شایسته و در شأن و منزلت مردم این استان اقدام و رسیدگی کنند».
 
آیت الله حسینی بیان کرد: بعد از این موضوع فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارشی را ارائه کرد که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت و امیدواریم که با عنایات معظم له چند گام به جلوتر برویم و مشکلات استان در حد مقدور نظام و دولت مرتفع شود.
 
انتهای پیام/ 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار