امام جمعه قم:

اربعین، مطالبه بشری برای تشکیل امت جهانی/ آزادگان راهنمای رسیدن به اهداف بلند نظام باشند

آیت الله «سعیدی» با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان که یادآور دوران مهم و سخت هستند، جهت رسیدن به هدف‌های بلند نظام‌اسلامی راهنمای خود و دیگران باشند.
کد خبر: ۶۸۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶ - 16August 2024

اربعین، مطالبه بشری برای تشکیل امت جهانی/ آزادگان راهنمای رسیدن به اهداف بلند نظام باشندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امام جمعه قم در بخشی از خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای قدس با اشاره به درخشش ورزش‌کاران ایران در المپیک پاریس اظهار داشت: ورزشکاران کشورمان در این دوره از جهت‌های مختلفی غیر از بُردشان، خوش درخشیدند.

وی افزود: مخصوصا که کاروان ورزشی ایران با نام خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی مزین و مدیون توجه و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم بود.

امام جمعه قم ادامه داد: پیام قدردانی و سپاس ما نیز همان پیام رهبر انقلاب است که فرمودند از ورزش‌کاران خوش روحیه و با اراده و از روسای فدراسیون‌ها، مربیان و کمیته ملی المپیک که در مسابقه‌های اخیر مایه شادی و سربلندی کشور را در صحنه ورزش فراهم آوردند، صمیمانه سپاسگزارم.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان با بیان این مطلب که راهپیمایی اربعین تمام مناسبات متعارف نژادی، قومی، سِنی و جغرافیایی را به هم زده است گفت: بسیاری از مفاهیم جامعه‌شناختی از توصیف و تشریح این رخداد عظیم عاجزند؛ بر همین اساس شهید حاج قاسم سلیمانی در توصیف مردم خود گفت که ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: اربعین عظیم‌ترین اجتماع بشری است که خود را در بستر یک واقعه تاریخی ابدی و ازلی تعریف کرده است، یک همراهی و همکاری می‌باشد که محبت و صفای بی نظیری را رقم‌زده و مرز زمان را در هم شکسته است.

وی اضافه کرد: اربعین حتی مرز زبانی را نیز برداشته است، به گونه‌ای که افراد علی‌رغم تفاوت‌های فرهنگی با یک زبان مشترک سخن می‌گویند و با این نگاه، همه راهپیمایان اربعین گویا از یک قبیله‌اند که سال‌ها بر اساس همین درک مشترک با هم رابطه خویشاوندی دارند.

امام جمعه قم اظهار کرد: گردهمایی اربعین ثابت کرده که به پشتوانه خون امام حسین (ع)، انسان‌ها قادرند تا ظرفیت‌های بزرگ تاریخی را ایجاد کنند؛ اربعین ثابت کرد که واقعه کربلا هیچ‌گاه برای بشر عادی نخواهد شد، بلکه تا انقراض جهان، داغ کربلا بر دل انسان‌های روشن ضمیر پابر جا خواهد ماند و ظهور و بروز انسانیت صرفا از این مجرا فابل تحقق است.

عضو خبرگان رهبری افزود: اربعین مطالبه بشری برای ایجاد نظمی انسانی و الهی و صلحی پایدار و همبستگی جهانی و شکل‌گیری تمدنی نوین و نابودی استکبار جهانی و در نهایت تشکیل اُمت واحده تحت زعامت و ولایت امام زمان (عج) است؛ از مسئولان جمهوری اسلامی که راه حضور مردم و میهمانان از کشور‌های دیگر به این راهپیمایی را باز می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت بیست‌وششم مردادماه سال‌روز ورود آزادگان قهرمان و سرافراز پس از سال‌ها اسارت بیان داشت: آزادگان که یادآور دوران مهم و سخت برای خانواده‌ها هستند، در عمل نیز جهت رسیدن به هدف‌های بلند نظام‌اسلامی راهنمای خود و دیگران باشند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سی‌ویکم مردادماه و روز جهانی مسجد گفت: علت آنکه مسجد این همه در مکتب گرامی اسلامی و امامان انقلاب اسلامی ایران جایگاه دارد، این است که انقلاب‌اسلامی، انقلابی فرهنگ پایه و مبتنی بر مشارکت و فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: توجه مردم و به‌ویژه جوانان به مساجد، فتح‌الفتوح انقلاب‌اسلامی است، امامان مساجد، بسیجیان و همه دست‌اندرکاران مسجد باید این ظرفیت را محترم بشمارند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها