امام جمعه ارومیه:

نباید از جنگ نرم دشمنان غافل شد

حجت الاسلام «قریشی» گفت: در هیچ برهه‌ای نباید از توجه به جنگ نرم دشمنان غافل شد تا پیروزی حاصل شود.
کد خبر: ۶۸۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ - 16August 2024

نباید از جنگ نرم دشمنان غافل شد

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان اظهار داشت: در هیچ برهه‌ای نباید از توجه به جنگ نرم دشمنان غافل شد تا پیروزی حاصل شود.

وی با اشاره به جنگ صفین و حیله عمر و عاص افزود: در طول تاریخ دشمنان با استفاده از حیله ها، فریب و اختلاف افکنی و ایجاد انشقاق درصدد تضعیف نیرو‌های طرف مقابل و پیروزی بوده اند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: از ابتدای انقلاب ملت ایران را از درگیری با امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی غاصب می‌ترساندند و ترس و واهمه را به ما القا می‌کردند، این جریان و این نوع اقدام جنگ نرم بود که امام (ره) در این جنگ پیروز شدند و این ترس و واهمه را از ملت ایران صلب کردند.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: امام راحل ثابت کردند که اگر ما به توان خودمان و خداوند متکی باشیم می‌توانیم با این افراد رو در رو و درگیر شویم و در این ۴۵ سال که انقلاب اسلامی در مقابل آنان ایستاده بیانگر این است که آنان آنگونه که خود را بزرگنمایی می‌کردند نیستند.

وی با بیان اینکه حزب الله هیمنه استکبار را شکسته است بیان کرد: حماس نیرویی است که اینها با این همه قدرت نمایی نتوانستند به این گروه آسیب بزنند و آن را از بین ببرند.

امام جمعه ارومیه اظهارداشت: دشمنان در قالب جنگ نرم در اقتصاد هم ما را از غرب و قدرت‌های استکباری می‌ترسانند از جنبه‌های سیاسی هم همین اقدامات را پیگیری و در قالب فرهنگی هم در این زمینه تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: در عرصه‌های فرهنگی هم نباید از میدان فرار کرد و باید ایستادگی کرد چرا که انقلاب اسلامی و فرهنگ ما می‌تواند در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کند.

وی بیان کرد: تسلیم شدن باعث می‌شود دشمن به هدفش برسد و باید در تمام میدان‌های نبرد سیاسی اقتصادی و فرهنگی ایستادگی کرد.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: در طول جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس هم از ایران هم از عراق افرادی به اسارت گرفته شدند و ۶۷ درصد اسرا عراقی بودند و بقیه رزمندگان ایرانی بودند که در زندان بعثی تمام درد‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کردند و در نهایت از زندان آزاد شدند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: آزادگان ایران اسلامی در زندان‌های رژیم بعثی واقعا آزاده بودند و عراقی‌ها در دست آنان اسیر بودند.

وی اضافه کرد: ۴۳ هزار نفر اسیر و آزاده سرافزار داشتیم که نصف آنها نامشان به صلیب سرخ جهانی اعلام نشده بود و در نهایت بعد از این همه خباثت بعثی‌ها نام آنها اعلام شد.

«علیرضا نگهبان» جانباز وآزاده ۸ سال دفاع مقدس استان آذربایجان غربی نیز در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه، با اشاره به حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از جبهه و دوران اساران پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها