فرمانده نیروی هوانیروز ارتش تاکید کرد؛

لزوم تبیین نقش هوانیروز ارتش در عملیات آزادسازی پاوه

امیر خاموشی با اشاره به عملیات آزادسازی پاوه گفت: هوانیروز نقش بی‌بدیلی در این عملیات داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود.
کد خبر: ۶۸۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰ - 17August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «قاسم خاموشی» فرمانده نیروی هوانیروز ارتش صبح امروز (شنبه) در نخستین همایش تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینی در عملیات آزاد سازی پاوه و گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، با بیان اینکه دشمن پس از پیروی انقلاب اسلامی به دنبال تجزیه کشور و مسلح کردن گروهک‌های معاند بود، اظهار داشت: عملیات آزادسازی پاوه نقشه دشمن را نقش بر آب کرد محاصره پاوه را شکست. 

لزوم تبیین نقش هوانیروز ارتش در عملیات آزادسازی پاوه

امیر خاموشی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات عمده و اساسی که گروهک‌ها در ابتدای پیروی انقلاب کلید زدند در منطقه شمالغرب و پاوه بود، گفت: عملیات آزادسازی پاوه یکی از عملیات‌های بسیار مهم بود که قبل از جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و ایثارگری رزمندگان به‌خصوص هوانیروز ارتش اجرا شد.   

فرمانده نیروی هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه بخاطر اینکه این عملیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده است آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است، افزود: اگر اشغال شهر پاوه و تصرف پاوه ادامه پیدا می‌کرد دشمن می‌توانست پلن‌های بعدی نقشه خود را اجرا می‌کردند و معلوم نبود سرنوشت مردم پاوه چا می‌شد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهیدان چمران و فلاحی گفت: این دو شهید والامقام نقش اساسی و کلیدی در عملیات آزادسازی پاوه داشتند؛ همچنین هوانیروز نقش بی‌بدیلی در این عملیات داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود. 

امیر خاموشی با گرامی‌داشت یاد شهیدان مهدوی و وجدانی که در عملیات آزادسازی پاوه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: در روایت و فیلمی که تهیه شده است به نقش هوانیروز و شهیدان فلاحی، مهدوی و وجدانی آنگونه که باید پرداخته نشده است. 

فرمانده هوانیروز ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور  گفت: آزادگان در طول اسارت از آرمان، اهداف و هدف خود کوتاه نیامدند و با مقاومت خود دشمن را خسته کردند. 

وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار کشورمان بخاطر از خودگذشتگی این عزیزان است و مقاومت آزادگان را باید گرامی بداریم. 

انتهای پیام/ ۲۴۱ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار