مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر تاکیدکرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسی آزادگان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس

سرهنگ «غریبی» گفت: توانمندی در بین عزیزان آزاده در موضوعات مختلف به خاطر خودکفایی که در سال‌های اسارت داشتند، بسیار بالاست.
کد خبر: ۶۸۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴ - 17August 2024

لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسی آزادگان در تدوین دانشنامه دفاع مقدسسرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس بوشهر، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی اظهار داشت: دوران اسارت بخشی از دفاع مقدس است که می‌بایست بوسیله خود آزادگان روایت شود.

وی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت کارشناسی عمیق آزادگان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بسیار ضروری و مهم است  و این توانمندی در بین عزیزان آزاده در موضوعات مختلف به خاطر خودکفایی که در سال‌های اسارت داشتند، بسیار بالاست.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر ابراز داشت: قبل از اینکه دشمن بخواهد روایتی از تاریخ اسارت و جنگ تحمیلی را با انتخاب خود و براساس غرض ورزی ها روایت کند  نباید در خصوص دوران  اسارت از درد ها و رنج ها و صبوری ها و حتی ریزترین مسائل نباید غفلت ورزید.

سرهنگ غریبی با اشاره به مهم بودن روایتگری دوران اسارات برای نسل جوان تصریح کرد: سیره انسانی و مقاومت آزادگان را در هیچ قاموس و كتاب و كتابخانه‌ای نمی‌توان یافت و می‌بایست نسبت به روایت لحظه به لحظه آن به نسل جوان تلاش وبرنامه ریزی گسترده کرد.

وی در ادامه گفت: امروز یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‏‌اى است که پس از تحمل سال‌‏ها شکنجه و دورى از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‏‌ها ایرانى پایان دادند. در این روز، شکیبایى مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به‏ بار نشست و سال‏‌هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهى تحقق یافت: «و بشر الصابرین».

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار