مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرخبرداد؛

انتقال ۱۰ هزار زائر اربعین از بوشهر به مرز شلمچه

«اخترشناس» گفت: از ابتدای طرح اربعین حسینی از ۱۶ مرداد تاکنون حدود ۱۰ هزار زائر عتبات عالیات برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهربه مرز شلمچه انتقال یافته‌اند.
کد خبر: ۶۸۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ - 17August 2024

انتقال ۱۰ هزار زائر اربعین از بوشهر به مرز شلمچهبه گزارش دفاع پرس بوشهر،«عبدالکریم اخترشناس» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه تمام پایانه‌های مسافری استان بوشهر برای انتقال زائرین اربعین حسینی فعال شده‌اند اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی به همراه اتوبوس‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس در طرح انتقال زائرین اربعین حسینی شرکت دارند.

وی با اشاره به ارتقای ایمنی جاده‌های استان بوشهر گفت: در این راستا ۱۵ دستگاه راهداری با ۲۰ راهدار مجرب تا ۱۵ شهریور در مرز مهران مستقر شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه نیرو‌های این مجموعه در مرز شلمچه و مهران به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند اضافه کرد: در راستای ارتقای ایمنی در تردد خودرو‌ها گشت‌های نظارتی در محور‌های استان بوشهر منتهی به استان خوزستان فعال شده‌اند.
 
اخترشناس با بیان اینکه تمام راهداری‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر خدمات‌رسانی می‌کنند اضافه کرد: راهداری‌ها و مهمانسرا‌های این مجموعه در گناوه و دیلم آماده و موظف به خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند.
 
وی از آماده‌باش ۱۶ راهداری و ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: ناوگان امداد و تعمیرکار در طول محور‌های استان بوشهر در ایام اربعین حسینی فعال شده‌اند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به آمار جابجایی زائران از پایانه‌های استان به مرز شلمچه بیان کرد: از ۱۶ مرداد تاکنون حدود ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر به مرز شلمچه انتقال داده شده است.
 
اخترشناس با بیان اینکه این اعزام‌ها در قالب ۳۷۰ سفر و سرویس انجام شده است تصریح کرد: تیم‌های گشت راهداری به همراه پلیس راه به‌صورت شبانه‌روزی به پایش و کنترل ترافیک عبوری محور‌های استان می‌پردازند.
 
وی از تردد بیش از ۳.۹ میلیون خودرو در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۶ مرداد آغاز طرح اربعین حسینی تردد سه میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در بازه زمانی مشابه طرح اربعین سال گذشته تردد ۴.۴ میلیون خودرو در جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است گفت: تردد خودرو‌های استان در ۶۰ محور مجهز به تردد شمار آنلاین ثبت می‌شود.
 
اخترشناس اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به‌صورت شبانه‌روزی درباره وضعیت مسیر‌ها، پاسخگوی همه مردم از جمله زائران اربعین حسینی علیه‌السلام است.
 
انتهای پیام/
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار