پژوهشگر دینی:

تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند

حجت‌الاسلام‌ سوزنچی گفت: امروز تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند و هدف آنها از رواج بی‌حجابی در کشور ما نیز در دست گرفتن حاکمیت بر مردم است.
کد خبر: ۶۸۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 17August 2024

تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به همت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و با مشارکت دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر و با حضور جمعی از کنشگران و فعالان حوزه حجاب و عفاف با موضوع «تربیت راهبر فرهنگی در مسئله حجاب»، دومین نشست تخصصی «آئینه نجابت» در حرم امام هشتم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین سوزنچی» پژوهشگر دینی در این نشست با استناد به برخی از آیات قرآن کریم طی سخنانی اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه حجاب رخ می‌دهد به دلیل عدم فهم درست از این مساله است. هرچند حجاب در بین مسائل دینی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی از نظر رتبه‌بندی در رده‌های اول قرار ندارد و مسائل مهم‌تری همچون نماز، روزه، حج، زکات و دیگر موضوعات دینی قبل از آن وجود دارد، اما این مساله در زمانه ما به دلایل مختلف اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

وی با اشاره به نهضت تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی در دوران ناصرالدین شاه، عنوان کرد: عدم استفاده از دخانیات به خودی خود اهمیت زیادی نداشت ولی به خاطر شرایط آن زمان و همچنین فتوای میرزای شیرازی که از فقها و مراجع تقلید بزرگ شیعیان بود، صورت مساله کاملا تغییر کرد و اکثر قریب به اتفاق مردم اقدام به شکستن قلیان‌ها کردند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مساله حجاب امروز نیز با ۵۰۰ سال قبل فرق کرده است. امروز دشمن می‌خواهد با ترویج بی‌حجابی و برداشتن حجاب از سر زنان هویت دینی را از آنها بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: امروز تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند و هدف آنها از رواج بی‌حجابی در کشور ما نیز در دست گرفتن حاکمیت بر مردم است.

حجت‌الاسلام‌المسلمین سوزنچی با بیان اینکه پشتوانه حجاب، حیا است، در ادامه افزود: اگر حیا و عفت از جامعه‌ای گرفته شود دین هم در آن جامعه از بین خواهد رفت چرا که هر جا که حیا برود دین و عقل هم دیگر جایگاهی ندارد.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها