استاندار آذربایجان غربی:

ضرورت تبیین رشادت‌های آزادگان برای نسل‌های جوان

«معتمدیان» گفت: باید یاد و خاطره رشادت‌ها و شجاعت‌های آزادگان در دوران اسارت را همواره در خاطر داشته باشیم و آن را به نسل‌های دیگر نیز انتقال دهیم.
کد خبر: ۶۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ - 17August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی امروز در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز نیرو‌های مسلح آذربایجان غربی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار داشت: بسیاری از آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، در سخت‌ترین شرایط و بدون رعایت مفاد کنوانسیون ژنو توسط رژیم بعث و عدم اطلاع خانواده‌ها از وضعیت آنها، در اسارت رژیم بعث عراق بودند و در این شرایط سخت در حراست از دین و عظمت اسلام، انقلاب و آرمان‌های ایران اسلامی تا پای جان ایستادند.

وی گفت: باید یاد و خاطره رشادت‌ها و شجاعت‌های آزادگان در دوران اسارت را همواره در خاطر داشته باشیم و آن را به نسل‌های دیگر نیز انتقال دهیم.

معتمدیان با اشاره به تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین برای سومین سال متوالی از مرز تمرچین پیرانشهر، این منطقه را یکی از امن‌ترین مرز‌ها برای تردد زائران عنوان کرد و ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیت پایدار امروز آذربایجان غربی را مدیون ایثار و جانفشانی رزمندگان و نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال سومین سال میزبانی از زائران اربعین حسینی از سراسر کشور و از کشور‌های منطقه قفقاز، جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و روسیه در استان است.

معتمدیان به نقش مرز تمرچین در ایجاد یک کریدور فرهنگی در منطقه اشاره کرد و گفت: این کریدور، یک پیوند فرهنگی بین قفقاز تا آذربایجان غربی و مرز تمرچین و اقلیم کردستان عراق تا بغداد و کربلا ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نقش بازگشایی مرز تمرچین در افزایش انسجام و همدلی در منطقه افزود: یکی از ویژگی‌های مرز تمرچین، حضور و برپایی مواکب توسط اقلیت‌های دینی و مذاهب مختلف جهت خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به برکات اقتصادی اربعین حسینی برای آذربایجان غربی اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات از مرز تمرچین به اقلیم کردستان عراق داشته و اربعین حسینی تکمیل زیرساخت‌های منطقه و مسیر‌های منتهی به این مرز و توسعه اقتصادی آذربایجان غربی را به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها