مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری آئین تجلیل از ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس مازندران

سرهنگ «سلامی» از برگزاری آئین تجلیل از ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 17August 2024

برگزاری آئین تجلیل از ۶۰ هزار زن پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و هیأت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با گرامیدشت سالروز پیام تاریخی امام راحل به غائله پاوه در سال ۱۳۵۸، اظهار داشت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس بزرگداشت انقلاب و ارزش‌های انقلابی است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس بزرگداشت حماسه تاریخ این کشور است، افزود: ملت ایران با ایستادگی و ایثار و فداکاری در مقابل نظام سلطه پیروز شد و باید این ارزش‌ها را زنده نگه بداریم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

سرهنگ سلامی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان مازندران اضافه کرد: همچنین این ستاد در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری فرماندهان نواحی سپاه تشکیل و برنامه‌ریزی برای این مناسبت صورت می‌گیرد. 

این مسئول با تاکید بر اینکه همه بخش‌های جامعه به ویژه جوانان باید میداندار باشند، گفت: باید نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و حماسی به این مناسبت برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دستگاه‌های استانی فعال و کارآمد عمل کنند و کارگروه‌های ۲۲گانه که در ذیل ستاد شورای هماهنگی حفظ آثار تشکیل شده است برای باشکوه برگزار کردن برنامه‌های این مناسبت برنامه‌ریزی داشته باشند، اذعان داشت: همچنین برنامه‌های شاخص و متمرکز و دستگاهی و بخشی پیش بینی شود.

این مسئول تاکید کرد: تمام مجموعه‌ها و زیر مجموعه‌های دستگاه‌ها و اقشار و صنوف که در زمان دفاع مقدس فعال بودند امروز هم باید برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در وسط میدان باشند.

سرهنگ سلامی ادامه داد: زنده نگه داشتن سیره شهدا مجاهدت است و باید این فضای معرفتی را تقویت کنیم که نوعی مبارزه با توطئه‌های دشمنان است.

این مسئول با تاکید بر ثبت برنامه‌های دفاع مقدس در سامانه جامع دفاع مقدس کشور گفت: تاکنون هزار و ۷۵۲ برنامه توسط ۴۷۹ کاربر به ثبت رسیده است و استان مازندران در رتبه سوم قرار دارد.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از ۶۰ هزار زن پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس استان مازندران افزود: این مراسم همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت زن دفاع مقدس کشور در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: دومین اجلاسیه شهدای مازندران رویداد بزرگ و ماندگار فرهنگی به شمار می‌رود و امیدواریم خانواده‌ها و کارکنان از این فضا و این برنامه به خوبی استفاده کنند. 

سرهنگ سلامی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ دولت دو واحد درسی آشنایی با مبانی دفاع مقدس که تاکنون به صورت اختیاری ارائه می‌شد اجباری خواهد شد و باید اقدام وسیع در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران در ایام فاطمیه میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: ۳۸۲ شهیدگمنام در ۱۷۲ نقطه استان تدفین هستند.

این مسئول بیان کرد: از ۱۷۲ یادمان ۴۰ یادمان در ۱۰ شهرستان هنوز به اتمام نرسیده و باید برای اتمام و تکمیل آن با استفاده از ظرفیت‌های مختلف تلاش و مجاهدت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس و نماد ایثارگری و مجاهدت مردم به شمار می‌آید، تاکید کرد: قریب به ۱۵ سال از عمر این مرکز می‌گذرد و نیازمند اقدامات جدی‌تر مسئولان و تلاش و مجاهدت بیشتری است.

این مسئول با اشاره به بازدید رئیس جمهور شهید و برخی از مسئولان تراز ملی از این مجموعه بیان کرد: پیگیر مصوبه سفر دوم رئیس جمهور شهید به مازندران و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر به تحقق برسد.

 وی از برگزاری همایش واقفین و دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها به موضوع دفاع مقدس توجه ویژه داشته باشند و به صورت جدی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار