هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حماس به‌دنبال آتش‌بس دائمی است/ خونخواهی هنیه در زمان مناسب صورت می‌گیرد

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با تاکید بر اینکه حماس به‌دنبال برقراری آتش‌بس پایدار است، گفت: اختلاف بین رژیم صهیونیستی و حماس موجب شده است تا مذاکرات آتش‌بس به بن‌بست برسد و هیچ‌گونه نتیجه‌ای نداشته باشد.
کد خبر: ۶۸۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 18August 2024

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پیرامون برگزاری مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه میان رژیم صهیونیستی و حماس، اظهار داشت: چهاردهمین دور مذاکرات بازیگران بحران غزه در دوحه پایتخت کشور قطر به پایان رسید؛ ولی این مذاکرات که در آن شاهد حضور مستقیم آمریکا، مصر، قطر و رژیم صهیونیستی و حضور غیر مستقیم حماس بودیم، نتیجه قابل قبولی نداشت.

حماس خود را برای یک دوره طولانی مدت جنگ آماده کرده است

هانی‌زاده دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن این دور از مذاکرات در دوحه را وجود اختلاف در دیدگاه‌های میان رژیم صهیونیستی و حماس دانست و افزود: رژیم صهیونیستی خواستار یک آتش‌بس موقت و باقی ماندن نیرو‌های خود در غزه جهت نظارت بر بازگشت آوارگان فلسطینی است تا هیچ‌گونه سلاحی وارد غزه نشود، امری که با مخالفت حماس روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما حماس خواستار برقراری یک آتش‌بس پایدار با نظارت طرف‌های درگیر به همراه بازیگران مهم ازجمله سازمان ملل متحد، آمریکا، مصر و قطر شده است.

هانی‌زاده اضافه کرد: علت این امر هم این است که رژیم صهیونیستی نگران احتمال حمله محور مقاومت و ایران در آینده به رژیم صهیونیستی است و هدفش این است که به صورت موقت جبهه غزه را آرام کرده تا با جبهه احتمالی محور مقاومت مواجهه و مقابله کند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: البته این اختلاف در دیدگاه بین رژیم صهیونیستی و حماس موجب شده است تا مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه در دوحه به بن‎بست برسد و هیچ‌گونه نتیجه‌ای با خودش به همراه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: نتیجه این عدم توافق آتش‌بس در جنگ غزه موجب خواهد شد تا این جنگ همچنان ادامه پیدا کند و گروه حماس هم خودش را برای یک دوره طولانی مدت جنگ آماده کرده است.

هانی‌زاده افزود: البته کشور‌های اروپایی خواستار آتش‌بسی پایدار هستند، منتهی شرایط امروز رژیم صهیونیستی را هم مشاهده می‌کنند و مورد توجه خودشان قرار می‌دهند. زیرا رژیم صهیونیستی تنها در صورتی اجازه بازگشت آوارگان را می‌دهد که این بازگشت زیرنظر ارتش «اسرائیل» صورت بگیرد تا هیچ سلاحی وارد غزه نشود.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: به همین دلیل نیز به نظر می‌رسد که کشور‌های اروپایی به دنبال ایجاد آتش‌بس هستند. البته در طول روز‌های گذشته رهبران و نخست وزیران کشور‌های مختلف جهان در تماس با مقامات جمهوری اسلامی ایران خواستار عدم پاسخگویی ایران به رژیم صهیونیستی به دلیل ترور اسماعیل هنیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: محور مقاومت فارغ از تمام مباحث موجود و مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه در دوحه پایتخت قطر، در آینده تصمیم‌های لازم برای گرفتن انتقام خون شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را خواهد گرفت.

هانی‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران ساعت صفر را برای اقدام تنبیهی به رژیم صهیونیستی را تعیین کرده است و این انتقام گرفته خواهد شد. این انتقام گرفتن هم به این دلیل خواهد بود که ترور «اسماعیل هنیه» نقض آشکار حاکمیت ملی ایران است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در پایان تصریح کرد: انتقام خون «اسماعیل هنیه» در جای خود و در زمان و مکان مناسب توسط جمهوری اسلامی ایران گرفته خواهد شد. البته مشاهده کردیم که ایران این حمله را به رژیم صهیونیستی با توجه به شرایط امروز منطقه و اینکه آمریکا درگیر انتخابات ریاست جمهوری خودش است و همچنین مسابقات المپیک در پاریس جریان داشت به تاخیر انداخته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار