دبیرکل «جنبش عصائب اهل الحق» عراق:

اقدام نظامی برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق ضروری است

قیس الخزعلی بر لزوم فعالیت همزمان دیپلماتیک و نظامی برای بیرون راندن نظامیان خارجی از خاک این کشور تاکید کرد و گفت: اقدام نظامی برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق واجب و ضروری است.
کد خبر: ۶۸۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ - 17August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در سخنانی، اظهار داشت: اگر مذاکرات دیپلماتیک [برای خروج نظامیان خارجی] از عراق همراه با اقدام نظامی مقاومت نباشد، نظامیان آمریکایی خاک عراق را ترک نخواهند کرد.

اقدام نظامی برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق ضروری است

الخزعلی گفت: نیرو‌هایی که به صورت غیرقانونی و بر خلاف قانون اساسی و قوانین عراق [در این کشور] حضور دارند امکان ندارد به دلیل (صرفا) مذاکرات دیپلماتیک، خاک عراق را ترک کنند.

وی افزود: وجود کار مقاومت برای وادار کردن نظامیان آمریکایی به خروج از کشور جهت دستیابی به حاکمیت کامل ملی عراق، واجب است.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق گفت: وجود مقاومت برای دستیابی به حاکمیت ملی در آینده نزدیک و میان مدت ضروری است و ما بخشی از محور مقاومت هستیم و در صورت گسترش درگیری در منطقه یا لبنان یا یمن این موضوع به ما هم مربوط می‌شود.

وی با اشاره به نبرد مقاومت لبنان، یمن و عراق با رژیم صهیونیستی برای پشتیبانی از مقاومت و ملت فلسطین تاکید کرد: نبرد همچنان ادامه دارد و پایان نیافته است.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در انتظار پاسخ مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در اضطراب و ترس به سرمی برند و رژیم صهیونیستی دچار مشکلات اقتصادی و بحران در سطح توده صهیونیست‌ها شده است، گفت: یک جنگی روانی اکنون وجود دارد و اسرائیل با مشکلات اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند و آنها هر روز منتظرند و توقع بمباران شدن دارند.

وی تاکید کرد که به یقین حمایت‌های مقاومت عراق از غزه ادامه خواهد داشت و روند امور در شرف پایان است و کسی که اکنون پیروز جنگ است، محور مقاومت است.

اظهارات دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در حالی بیان شد که وزارت خارجه عراق عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای با بیان اینکه به جز مستشاران نظامی هیچ نظامی آمریکایی در خاک این کشور حضور ندارد، اعلام کرد که به دلیل تحولات اخیر، اعلام پایان ماموریت نظامی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها