مدیرعامل شرکت زیباسازه میثاق ملل خبر داد؛

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

«سیف‌الهی» با اشاره به علاقه‌ای که شهید سلیمانی برای پیشرفت کرمان داشت، گفت: طرح اولیه برای ساخت فرهنگسرا بود اما در نهایت تصمیم بر ساخت موزه شد. آثار و دست‌نوشته‌های بسیاری از شهید سلیمانی باقی‌مانده که می‌توان آنها را در موزه نگه‌داری کرد و زائرانی که به کرمان می‌آیند می‌توانند از این ظرفیت ارزشمند بازدید کنند.
کد خبر: ۶۸۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ - 17August 2024

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «ابوالقاسم سیف‌الهی» مدیرعامل شرکت زیباسازه میثاق ملل در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان کرمان اظهار داشت: خبرنگاران در کرمان همیشه اثر بخش بوده‌ است و اگر بیشتر به مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی استان بپردازند سبب رشد کرمان می‌شوند، متأسفانه به واسطه نجابت مردم کرمان مطالبه‌گری کمتر است  به همین دلیل نسبت به استان‌های دیگر با وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل عقب‌تر هستیم.

مدیرعامل شرکت زیباسازه میثاق ملل تصریح کرد؛ با شهادت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» کرمان دید بهتری در کل دنیا پیدا کرد، شهید سلیمانی در همه عرصه ها موثر بودند و ما کرمانی ها باید قدر این داشته بزرگ را به خوبی بدانیم و می دانیم با توجه به قلب بزرگ این شخص که خواستند در کرمان در گلزار شهدا در کنار سایر هم رزمانشان دفن شوند، گلزار شهدای کرمان در یک دید ایستادگی یک فرمانده را نشان می دهد که مابقی سربازانش گوش به فرمان در مقابلش ایستاده اند.

وی با بیان اینکه  یکی از داشته های مهم ما در عرصه محور مقاومت و گردشگری مقاومت این است ادامه داد: موقعیت خوبی برای مردم کرمان است و باید به جد قدر این گوهر گرانقدر را بدانیم.

وی توضیح داد: با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان کرمان در ابعاد مختلف، با توجه به ظرفیت‌های موجود، کرمان از نظر توسعه‌ای رشد چندانی ندارد و می‌توان روی ابعاد مختلف آن کار کرد. در مجموعه تله‌کابین بر بُعد گردشگری کرمان کار شده است که در استان کرمان اهمیت بسیاری دارد. وجود مزار مطهر شهید سلیمانی نیز ظرفیت بسیار خوبی را برای کرمان به‌ویژه در بحث گردشگری مقاومت ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت زیباسازه بر تسهیل‌گری بزرگان و مسئولان شهر برای سرمایه‌گذاری و توسعه تله‌کابین تأکید کرد و افزود: منتظر نهایی شدن ساخت هتل هستیم و ساخت آن ۴ ساله پیش‌بینی شده است که اگر قطعی شود مجموعه پارک آبی و رصدخانه زودتر از هتل در بازه زمانی یک سال و نیم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای تله کابین ایجاد یک جاده دسترسی به بالای کوه بوده است، گفت: ساخت جاده ۱۸۰۰ متری شروع شده و مسیر ماشین رو آن تنها برای ماشین‌های امدادی و بردن امکانات است اما دسترسی پیاده‌رو و دوچرخه‌سواری آن برای همه آزاد است. راه آسفالت نمی‌شود بلکه سنگفرش شده و برای هتل هم خوروی برقی پیش‌بینی می‌شود. 

سیف‌الهی با بیان اینکه مجموعه تله‌کابین کرمان یک کار خوبی است که می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند، اظهار کرد: اصل سرمایه‌گذاری و مالکیت این پروژه با شهرداری است که پس از ۱۰ سال به شهرداری اورهال می‌شود. قرارداد این پروژه در سال ۱۳۹۱ با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی منعقد شد و در مجموع هفت‌میلیون یورو فقط برای خود تله‌کابین سرمایه‌گذاری شده است. این تله‌کابین، پیشرفته‌ترین تله‌کابین کشور است که شرایط استاندارد و ایمنی را طی کرده و خط آن متعلق به ایتالیا است.

وی با اشاره به امکانات این مجموعه از پیش‌بینی ساخت رصد‌خانه، پیست اسکیت، تشکیل تیم‌های کوهنوردی و غارنوردی با حضور مربیان حرفه‌ای، پارک آبی و... در جریان طرح‌های توسعه‌ای مجموعه خبر داد و افزود: در دومین طرح توسعه‌ای مجموعه مقرر شد که در بالای کوه به عنوان مرتفع‌ترین نقطه شهر کرمان در زمینی به مساحت سه هکتار، هتلی هشت طبقه با ۲۰۰ اتاق ساخته شود.

سیف‌الهی در این نشست از پیش‌بینی ساخت موزه شهید سلیمانی در لابی هتل بام کرمان خبر داد و گفت: با اشاره به علاقه‌ای که شهید سلیمانی برای پیشرفت کرمان داشت، طرح اولیه برای ساخت فرهنگسرا بود اما در نهایت تصمیم بر ساخت موزه شد. آثار و دست‌نوشته‌های بسیاری از شهید سلیمانی باقی‌مانده که می‌توان آنها را در موزه نگه‌داری کرد و زائرانی که به کرمان می‌آیند می‌توانند از این ظرفیت ارزشمند بازدید کنند و امیدواریم هر کسی که می‌خواهد این هتل را بسازد و به شهر کرمان خدمت کند، مورد حمایت قرار گیرد.

 

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

ساخت موزه شهید حاج «قاسم سلیمانی» بر فراز بام کرمان

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار