مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام:

اعزام ۶۰ نفر مبلغه به کشور عراق

حجت‌الاسلام «تمرخانی» گفت: ۶۰ نفر از مبلغات و زبان دانان خواهر توانمند استان به کشور عراق در ایام اربعین حسینی اعزام شدند.
کد خبر: ۶۸۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ - 17August 2024

اعزام ۶۰ نفر مبلغه به کشور عراقحجت‌الاسلام و المسلمین «تمرخانی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، اظهارداشت:۶۰ نفر از مبلغات و زبان دانان خواهر توانمند استان به کشور عراق در ایام اربعین حسینی اعزام شدند.

وی افزود: این اقدام با همکاری معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و با هدف ترویج معارف اسلامی، تقویت ارتباطات فرهنگی، گسترش آگاهی‌های دینی در بین زائران اربعین و پاسخگویی به سؤالات شرعی آنها در این ایام خاص انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغات خواهر استان در ایام اربعین حسینی به برخی اماکن در کشور عراق بصورت ثابت اعزام خواهند شد تا در کنار زائران حسینی، به تأسی از حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به تبیین اصول و ارزش‌های اسلامی بپردازند. این سفر فرصتی مغتنم برای تبلیغ آموزه‌های دینی و فرهنگ عاشورایی به همگان به ویژه بانوان است که همه باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام ضمن اشاره به اهمیت این اعزام در ایام اربعین بیان کرد: حدود چهل درصد زائران ایرانی اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند که نیازمند اهتمام جدی‌تر به حضور مبلغه‌های با انگیزه و توانمند می‌باشد. البته امیدواریم که این اعزام‌ها بتواند به تقویت پیوند‌های فرهنگی و دینی میان ایران و عراق کمک کند.

شایان ذکر است مبلغین خواهر توانمند و جهادی استان در مواکب دایر در سایر شهرستان‌های استان از قبیل موکب عین الحیات مهران در حال فعالیت فرهنگی و خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار