صهیونیست‌ها نتانیاهو را مسئول شکست مذاکرات برای تبادل اسرا می‌دانند

صهیونیست‌ها امروز (شنبه) با تظاهرات مقابل منزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر، وی را مسئول شکست مذاکرات برای تبادل اسرا، دانستند.
کد خبر: ۶۸۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ - 17August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،اعتراضات به شکست مذاکرات دوحه در سرزمین‌های اشغالی در حالی آغاز شده است که کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این مذاکرات را در پایتخت قطر اعلام کردند.

صیونیست‌ها نتانیاهو را مسئول شکست مذاکرات برای تبادل اسرا می‌دانند

در بیانیه مشترک کشور‌های قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

این بیانیه افزود: آمریکا روز جمعه پیشنهاد دیگری به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که می‌تواند به کاهش اختلاف‌ها منجر شود. این پیشنهاد که مورد حمایت دوحه و قاهره قرار گرفت، با اصول پیشنهاد «جو بایدن» که در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ارائه شده بود و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مطابقت دارد.

این بیانیه افزود: این پیشنهاد براساس نقاطی است که هفته گذشته بر آن توافق شد و می‌تواند شکاف‌ها را کاهش دهد و شرایط اجرای سریع توافق را فراهم کند.

براساس این بیانیه، مقامات بلند پایه سه کشور، اواخر هفته آینده در شهر «قاهره» پایتخت مصر، به منظور دستیابی به توافقی براساس شروطی که امروز مطرح شده، نشستی را برگزار می‌کنند. تیم‌های فنی نیز در روز‌های آینده درباره جزئیات اجرای این توافق، اقدامات انسانی و مسائل مرتبط با اسیران، بحث خواهند کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار