نماینده پارلمان عراق در بازدید از مرز خسروی مطرح کرد؛

خسروی - منذریه مسیر امنی برای تردد زائران عتبات عالیات است

«الامرلی» گفت: مرز منذریه و خسروی از زیر ساخت‌های مطلوبی برخوردار بوده و این مسیر تا عتبات عالیات امن و راحت است.
کد خبر: ۶۸۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲ - 18August 2024

خسروی - منذریه مسیر امنی برای تردد زائران عتبات عالیات استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مهدی تقی الامرلی» نماینده پارلمان عراق و رییس کمیته پیگیری نهادهای امنیتی در ایام اربعین در مرزهای عراق (شنبه) در حاشیه بازدید از مرزهای منذریه و خسروی به همراه «سید طالب موسوی» فرمانده حشد الشعبی در محور دیالی و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق و فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه اظهار داشت: برادری ملت ایران و عراق با محبت امام حسین (ع) ادامه دار است.

نماینده پارلمان عراق و رییس کمیته پیگیری نهادهای امنیتی در ایام اربعین در مرزهای عراق گفت: مرز منذریه و خسروی از زیر ساخت‌های مطلوبی برخوردار بوده و این مسیر تا عتبات عالیات امن و راحت است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز از آماده بودن زیرساخت‌ها ی مرز خسروی برای تردد روزانه ۱۵۰ هزار زائران خبر داد و گفت: مردم ایران و عراق به جهت وابستگی‌های دینی و اشتراکات فرهنگی از دوستی و محبت عمیق برخوردارند و اوج این ارتباط در حماسه بزرگ اربعین حسینی(ع) نمود و بروز دارد.

سردار «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان کرماشناه با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم عراق در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع)، توجه ویژه به تأمین امنیت زائران را امری بسیار با اهمیت و مورد رضایت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) دانست.

وی با اشاره به همکاری، تعامل و همدلی بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، گفت: این امر بسترهای لازم در خصوص خدمت‌رسانی و تأمین امنیت زائران اربعین حسینی را بیش‌ از پیش فراهم می‌کند.

سردار سپهری با اشاره به سطح بسیار خوب تعاملات با طرف عراقی به خصوص مسوولان پایانه منذریه عراق بیان کرد: این مرز کوتاه‌ترین مسیر، امن‌ترین مسیر جاده‌ای و بهترین امکانات زیرساختی برای تشرف به کربلای معلی را دارد و زائران در منذریه به خوبی تکریم و پذیرایی می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار