فرمانده سپاه ناحیه بسیج تربت‌حیدریه:

اجتماع جهانی اربعین حسینی ترس صهیونیست‌ها را به‌همراه دارد

سرهنگ یعقوبیان گفت: صهیونیست‌ها از دستاوردهای بزرگ اربعین احساس خطر می‌کنند، چرا که این حرکت عظیم تاثیر مثبتی بر حوزه سیاسی عراق دارد و موجب معرفی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به جهان می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ - 18August 2024

اجتماع جهانی اربعین حسینی ترس صهیونیست‌ها را به‌همراه داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «علی یعقوبیان» فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: در زمان صدام و حزب بعث عراق زیارت اربعین بسیار محدود بود و کمتر کسی می‌توانست در این فریضه معنوی حضور پیدا کند و تنها برخی از کشور عراق توفیق حضور، اما نه به این شکل امروزی را داشتند.

وی گفت: امروز به برکت مجاهدت رزمندگان اسلام و خون مطهر شهیدان، اربعین حسینی به یک همایش جهانی تبدیل شده و به‌عنوان نماد شکوه و عظمت اسلام، خاری در چشم دشمنان شده به طوری که کینه آنها اجازه نمی‌دهد تصاویر این رویداد بین‌المللی به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع جهانی از رسانه‌های جهانی پخش شود.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه تصریح کرد: پیاده‌روی و همایش جهانی اربعین حسینی فرصتی برای تبیین حقایق و ظرفیتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است و باید از این ظرفیت برای مبارزه با ظلم و استعمار و استکبار استفاده کرد.

سرهنگ یعقوبیان افزود: امام حسین علیه‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بودند و آنچه که در تبیین قیام سیدالشهدا علیه‌السلام ذکر شده ظلم‌ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر است که بزرگ‌ترین مصداق امروز آن مبارزه با آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین حسینی کسانی که صاحب سخن، ایده و یا تریبون‌دار هستند می‌توانند نقش کلیدی در تبیین حقایق اسلام داشته باشند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها از دستاورد‌های بزرگ اربعین احساس خطر می‌کنند، چرا که این حرکت عظیم تاثیر مثبتی بر حوزه سیاسی عراق دارد و موجب معرفی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به جهان می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه بیان داشت: گواه این ادعا آن است که بیش از ۳۰ میلیون نفر از سراسر جهان در اربعین حسینی حضور دارند، اما این کنگره عظیم جهانی در سکوت و بایکوت خبری رسانه‌های غربی قرار گرفته است.

سرهنگ یعقوبیان تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را در این فرصت باقیمانده بکار ببندیم و در تبیین حقایق مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و اسلام ناب محمدی (ص) که پرچمدار مبارزه با ظلم و استکبار و حمایت از مردم مظلوم و آزادیخواه جهان هستند، اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار