رئیس ستاد امر به ‌معروف کشور:

طلایه‌داران معروف برای نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین باید رسانه باشند

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: رسانه مهم‌ترین ابزار برای جهاد تبیین است و طلایه‌داران باید رسانه باشند و با این ابزار بیشتر مأنوس شوند.
کد خبر: ۶۸۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ - 18August 2024

طلایه‌داران معروف برای نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین باید رسانه باشندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «کاظم صدیقی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در دیدار با کارکنان و مدیران عرصه‌های طلایه‌داران معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: منکر در جامعه به دلیل ترویج بی‌تفاوتی به وجود می‌آید و نظارت عمومی با احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب از بین رفتن بی‌تفاوتی و کاهش منکر می‌شود.

وی افزود: امروز شما طلایه‌داران و کارکنان در ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر راه یاران امام حسین (ع) در واقعه کربلا را ادامه می‌دهید و با ترویج معروف در جامعه به کاهش منکرات و دوام نظام کمک می‌کنید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اقدامات جهادی امام خمینی (ره) در راستای احیای فریضتین و بقای نظام و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی با راهنمایی امام راحل که یکی از اولیای الهی، مجتهد، مرجع تقلید، عارف و یک مجاهد همیشه در جبهه بود رقم خورد و در این انقلاب اقدامات محال ممکن شد. امام خمینی (ره) در شرایطی که جهان مملو از ظلم و گرفتاری بود و کشور در دست یک مزدور و مستشار بود و مردم هیچ نقشی در سرنوشت کشور نداشتند، اسلام را احیا کردند و عَلَمِ حیات طیبه دینی و توحیدی را برافراشتند، عظمت دادند و تا مرز شهادت نیز برای پیشبرد اهدافشان پیش رفتند.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: امام خمینی (ره) برای احیای اسلام سختی‌های زیادی را متحمل شدند و با تقویت اخلاص و اجتهاد تلاش کردند تا نظام مقدس اسلامی را از دست مزدوران و مستشاران خارج کنند، در این مدت جوانان روحیه قیام را از ایشان فراگرفتند و در سال ۵۷ این اقدامات با پیروزی حق علیه باطل و تشکیل جمهوری اسلامی نتیجه داد.

وی با بیان این مطلب که شهادت عده زیادی در راه احیای اسلام هزینه هنگفتی بود که برای آمدن ملت به میدان انجام شد و امام خمینی (ره) در همه‌جا اصرار بر حضور مردم در تمام عرصه‌ها داشتند خاطرنشان کرد: ایشان در همان ابتدا، جمهوری اسلامی را با رأی مردم انتخاب کردند و انتخاب نمایندگان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی بر عهده مردم نهاده شد تا مردم در تعیین سرنوشت کشور نقش داشته باشند و خود را مسئول حفاظت از دین و نظام بدانند. در طول ۴۶ سال انقلاب با مردم پایدار شده و اگر مردم از بدنه نظام جدا شوند، این ماندگاری به خطر می‌افتد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی در سطح جامعه است ابراز داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر باشد، اسلام ماندگار است و اگر در احیای فریضتین کوتاهی شود، اسلام از بین می‌رود. منکر به دلیل ترویج بی‌تفاوتی به وجود می‌آید و نظارت عمومی موجب از بین رفتن بی‌تفاوتی می‌شود.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: وظیفه ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون حمایت از آمران به معروف، آورده شده است. فعالیت در ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی است. افرادی که در احیای فریضتین دغدغه دارند، خود را پرورش داده و می‌توانند با تلاش و پشتکار مشکلات جامعه را کاهش دهند.

وی امر به معروف را به معنای مشارکت مردم در جهاد تبیین دانست و عنوان داشت: یکی از راه‌های جذب موفقیت دستگاه‌های اجرایی مشورت‌کردن با مردم است مردم باید توسعه پیدا کنند و به میدان بیایند و از تمام ظرفیت آنها برای حفظ نظام و کاهش منکرات استفاده شود.

سامانه سو ابزاری مهم برای سرعت دادن به کاهش منکرات

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در بخشی دیگری از سخنان خود به عملکرد مثبت سامانه سو و اجرایی‌شدن آن در سطح گسترده اشاره کرد و گفت: سامانه سو یک ابزار مهم برای کاهش موانع و مشکلات در سطح جامعه است و مردم با مشارکت در این سامانه به مدیران کمک می‌کنند تا مطالبات سریع‌تر و باکیفیت بهتری رفع شود.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه توسط ستاد امربه‌معروف استان خراسان رضوی اقدامی بسیار شایسته در راستای تسهیل مطالبات مردمی بشمار می‌رود. از تمام دستگاه‌های اجرایی در کشور خواستاریم نسبت به فعالیت این سامانه اهتمام داشته باشند و آن را ابزاری برای پیشرفت در برنامه‌های اجرایی مربوطه بدانند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی داشبورد مدیریتی باهدف ارزیابی عملکرد معاونت‌ها و مدیریت‌های ستاد‌های امربه‌معروف در استان‌ها یک اقدام مؤثری دیگر در ارتقای کیفیت مطالبه‌گری است و امیدواریم استان‌هایی که در این سامانه کمتر فعالیت داشته‌اند به‌روزتر شوند تا شاهد احیای فریضتین در سطح عمومی جامعه باشیم.

رئیس ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند اگر عفاف و حجاب را در کشور تضعیف کند خانواده ایرانی را از هم ‌پاشیده و اگر خانواده را نابود کند ملت را ضعیف کرده؛ این‌گونه با ضعف ملت برای ضربه‌زدن به دولت به هدفش نزدیک خواهد شد.

از قدرت رسانه غافل نشوید

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: امروز رسانه‌ها قدرت بسیاری دارند و نباید از این قدرت غافل شد. رسانه مهم‌ترین ابزار برای جهاد تبیین است و طلایه‌داران باید رسانه باشند و با این ابزار بیشتر مأنوس شوند.

وی ابراز داشت: اقداماتی که در راستای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌شود باید به مردم در سطح گسترده اطلاع‌رسانی شود تا اعتماد مردم به دولت افزایش یابد این وحدت دشمن را نگران می‌کند و در نابودی فتنه دشمنان تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار