تعداد صهیونیست‌های فراری از فلسطین اشغالی به یک میلیون نفر رسید

بر اساس آمار‌های رسمی که از سوی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» منتشر شده است، شمار شهرک‌نشینانی که فلسطین اشغالی را ترک می‌کنند، به یک میلیون نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۸۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ - 18August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سما الاخباریه، این روزنامه با اشاره به مسائل موجود در فلسطین اشغالی افزایش تهدید‌ها و ادامه جنگ غزه و تنزل سطح معیشت و تشدید تنش‌های داخلی، می‌نویسد: «این مسائل بسیاری از اسرائیلی‌ها را درباره ترس از آینده و ماندن در اسرائیل دچار تردید کرده است».

تعداد صهیونیست‌های فراری از فلسطین اشغالی به یک میلیون نفر رسید

یدیعوت آحرونوت به نقل از مرکز آمار مرکزی رژیم اشغالگر می‌نویسد تعداد مهاجرت معکوس در مقایسه با سال قبل، به بیش از ۲۰ درصد رسیده است. مضافا بر اینکه پدیده ایجاد کلونی برای «اسرائیلی‌ها» در خارج فلسطین اشغالی در دو سال گذشته، افزایش یافته است.

این در حالی است که آمار‌ها از افزایش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی پس از جنگ غزه و شکل‌گیری جنبش‌ها و کمپین‌هایی با شعار " با هم برویم" و جذب ده‌ها هزار صهیونیست در این جنبش‌ها، حکایت دارند.

پیش از این «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان خواسته بود فلسطین اشغالی را ترک نکنند. وی درباره پیامد‌های مهاجرت معکوس ابراز نگرانی و اعلام کرده بود که «اسرائیل» دشوارترین مرحله از زمان تأسیس خود را سپری می‌کند. بنت با اشاره به تبعات جنگ غزه و شکست بازدارندگی رژیم و اسارت ۱۲۰ اسرائیلی و... گفته که «همه این مشکلات وجود دارند، اما تنها چیزی که مرا نگران کرده است، صحبت از ترک کشور است».

رسانه‌های عبری گفته‌اند در ۶ ماه اول جنگ، نیم میلیون نفر، «اسرائیل» را ترک کرده‌اند. این در حالی است که مهاجرت به فلسطین اشغالی، با حدود ۲۵۰۰ نفر مهاجر در ماه، به کمترین میزان خود در مقایسه با روز‌های قبل از جنگ رسیده است.

در فوریه حدود ۲۰ هزار نفر و در ماه مارس حدود ۷ هزار نفر فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند. رسانه‌های عبری با استناد به آمار‌های رسمی این رژیم اعلام کرده‌اند با مقایسه تعداد کسانی که این رژیم را ترک کرده‌اند و کسانی که به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند، آمار مهاجرت معکوس ۵۵۰ هزار نفر بیشتر بوده است.

علاوه بر این طبق آمار‌های سازمان مهاجرت رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ در ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، سفر «اسرائیلیها» به خارج و فعالیت‌های تجاری آنها در خارج از این رژیم، به شدت کاهش یافته است.

بر همین اساس، نتایج نظرسنجی‌ها در میان شهرک‌نشینان نشان داده است که حدود ۴۰ درصد از صهیونیست‌ها به فکر مهاجرت معکوس هستند و اغلب عواملی، چون وخامت اوضاع معیشتی، نابرابری و ناامیدی نسبت به شکست مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها را ذکر کرده‌اند.

در همین راستا «کالمان لیبسکیند» نویسنده راستگرای افراطی د‌ر مقاله‌ای در روزنامه معاریو نوشت: «ما با پدیده‌ای رو به رشد در جامعه اسرائیل رو به رو هستیم به نام رشد طبقه‌ای از چپگرایان اسرائیلی که میانه‌ای با صهیونیسم و اسرائیل ندارند و پیوند و توجهاتشان نسبت به حکومت یهودی پیوسته در حال کاسته شدن است».

طبق آمار‌های رژیم صهیونیستی، از ابتدای ۲۰۲۱ حدود ۷۲۰ هزار شهرک نشین صهیونیست، فلسطین اشغالی را ترک کرده اند. در همین سال میزان مهاجرت معکوس مهاجران یهودی به شدت افزایش یافته است.

اکنون این سئوال مطرح می‌شود که آیا کابینه رژیم صهیونیستی می‌تواند با وجود ادامه جنگ و احتمال بروز جنگ منطقه‌ای این موج مهاجرت معکوس را متوقف کند؟

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها