پیام رونمایی از شهر موشکی حزب‌الله

رونمایی حزب‌الله لبنان از شهر موشکی خود، آن هم در شرایطی که شاهد وخامت وضعیت بین این گروه مقاومت اسلامی لبنانی با رژیم صهیونیستی هستیم، موجب هراس و نگرانی فراوان صهیونیست‌ها و حامیان همیشگی آن‌ها شده است.
کد خبر: ۶۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 19August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ماجرا از آنجایی آغاز شد که حزب‌الله لبنان روز شنبه ۲۷ مرداد کلیپی با عنوان «عماد ۴» را به صورت بسیار گسترده و چشمگیر در سطح رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر کرد. در این کلیپ شاهد به تصویر کشیده شدن تصاویری از یک پایگاه بزرگ موشکی حزب‌الله لبنان در میان کوهستان‌های لبنان موسوم به «عماد ۴» بودیم.

وحشت صهیونیست‌ها از شهر موشکی حزب‌الله

موضوعی که در این میان توجهات بسیاری را به خود جلب کرد بزرگی این شهر موشکی بود که مخاطبان با تماشای آن حرکت لانچر‌های شلیک موشک و عبور و مرور موتورسواران حزب‌الله لبنان را مشاهده می‌کردند. تونل‌هایی که آنقدر از وسعت برخوردار بودند که شاهد حرکت آزاد و بدون دردسر نیرو‌های حزب‌الله در نقاط مختلف آن هستیم.

البته همانطور که همه می‌دانند و اطلاع دارند این کلپ فقط بخش بسیار کوچک و ناچیزی از توان رزمی و تسلیحاتی حزب‌الله لبنان را به نمایش گذاشت. امری که بی‌شک سران و مقامات رژیم صهیونیستی نیز به خوبی از آن اطلاع داشته و همین موضوع موجب هراس و نگرانی دوچندان آنها از قدرت و توان نظامی حزب‌الله لبنان شده است.

از طرف دیگر اهمیت بسیار بالا و حساس این کلیپ آنقدر بود که موجب شد تا در همان لحظات و دقایق اولیه انتشار این کلیپ در رسانه‌ها و فضای مجازی، به خبر یک رسانه‌های منطقه به خصوص رسانه‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شود. به ویژه اینکه در هفته‌های اخیر شاهد اوج گرفتن اختلافات و درگیری‌ها میان این رژیم اشغالگر و نامشروع با مقاومت اسلامی لبنان هستیم.

موضوع مهم دیگر در این میان گزارش شبکه المیادین لبنان است که در گزارش ویژه‌ای به معرفی و بررسی پایگاه موشکی «عماد ۴» پرداخته است. این شبکه در توصیف این پایگاه و امکانات و تجهیزات احتمالی موجود در آن آورده است که این پایگاه موشکی توسط شهید «عماد مغنیه» ایجاد شده و زیر نظر سیدحسن نصرالله اداره و مدیریت می‌شود.

نکته جالب در این میان این است که پس از شهادت «عماد مغنیه» این پایگاه موشکی همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. مرکزی که دارای ده‌ها مکانیسم پرتاب موشک‌های سبک و سنگین و در کنار آن از زاغه‌های ذخیره موشک با چندین جایگاه شلیک موشک از زاویه‌های مختلفی نیز برخوردار است. موضوعی که در صورت وقوع یک درگیری گسترده و تمام عیار میان حزب‌الله لبنان و و رژیم صهیونیستی می‌تواند کمک شایانی به حزب‌الله در هدف قرار دادن اماکن و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی کند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، پایگاه بزرگ موشکی «عماد ۴» حزب‌الله لبنان از یک سامانه فنی یکپارچه به همراه یک سامانه ارتباطی در داخل و خارج برخوردار است که رمزگذاری ویژه‌ای شده و قابلیت دریافت فرمان شلیک موشک تنها در چند دقیقه را دارد. ضمن اینکه حزب‌الله لبنان در این پایگاه موشکی بزرگ انواع و اقسام موشک‌های سبک و سنگین کوتاه برد و میان برد را نگهداری می‌کند.

حال باید گفت که کلیپ منتشر شده از شهر موشکی «عماد ۴» حزب‌الله لبنان و بازتاب فراوان رسانه‌ای آن در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی، چندین پیام بسیار مهم برای دشمنان لبنان به ویژه رژیم صهیونیستی دارد و یکی از آن پیام‌ها این است که این گروه مقاومت اسلامی لبنانی نه تنها از تهدیدات پوچ و توخالی تل‌آویو هراس و نگرانی ندارد بلکه توانایی روزافزون خود در ضربه زدن به اماکن و مراکز نظامی «اسرائیل» را در این مقطع حساس به تصویر کشیده است.

در پایان باید گفت رونمایی حزب‌الله لبنان از شهر موشکی «عماد ۴» در میانه افزایش شدید سطح تنش‌ها و درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی حاوی پیامی واضح و روشن به سران و مقامات تل‌آویو است که ضمن اینکه روز انتقام حزب‌الله از این رژیم اشغالگر و نامشروع نزدیک است، هرگونه ماجراجویی و خطای استراتژیک ارتش «اسرائیل» با پاسخی سخت و دردناک همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار