مدیر کل بهزیستی استان اصفهان: 

۴۴ گروه همیار سلامت در سطح استان فعالیت می کنند

«چاوشی» با اشاره به خدمات بهزیستی استان اصفهان، گفت: ۴۴ گروه همیار سلامت در سطح استان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۶۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ - 18August 2024

۴۴ گروه همیار سلامت در سطح استان فعالیت می کنندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان،«ناصر چاوشی» مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در دیدار با امام جمعه اصفهان در گزارشی از عملکرد این سازمان در استان، اظهار داشت: عمده فعالیت های مجموعه بهزیستی در استان مرتبط با معلولان است که ۹۳ هزار معلول در استان تحت پوشش بهزیستی است و امور مربوط به آموزش و توانمند سازی، بهداشت، تحصیل، تامین کمک‌توانبخشی، اشتغال، مسکن، ازدواج و پرداخت مستمری برای این افراد از طریق بهزیستی پیگیری می گردد.

وی افزود: ۶۶ مرکز شبانه روزی ویژه ۴۵۰۰ نفر از معلولینی که در منزل امکان نگهداری آنها وجود ندارد فعال است که هزینه ماهیانه نگهداری هر یک از مددجویان در این مراکز حدود ۱۵ میلیون تومان می باشد.

همچنین ۱۲۲ مرکز روزانه در سطح استان خدمات مرتبط با توانمندسازی، آموزش و مراقبت های درمانی را جهت ۴۶۰۰ مددجو فعالیت می نماید.

وی بخش دیگر فعالیت های بهزیستی را مربوط به سلامت اجتماعی بیان کرد و گفت: این بخش مربوط به افراد آسیب دیده اجتماعی و یا افراد در معرض آسیب از جمله دختران فراری، زنان مورد خشونت خانگی، کودکان کار، اطفال و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست و شیرخوارگاه است و هم چنین خانواده های دارای فرزندان چند قلو نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: ۳۹ مرکز نگهداری کودک و نوجوان در سطح استان فعال بوده و تعداد ۵۰۰ نفر در این خانه ها زندگی می کنند و در ۱۰ سال اخیر نیز حدود یک هزار و ۸۰۰ کودک از طریق فرآیند فرزندخواندگی به خانواده های متقاضی واگذار شده است و در حال حاضر سه‌هزار نفر نیز در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند.

وی هم چنین از فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی در استان نیز خبر داد و افزود: تیم های مرکز اورژانس اجتماعی در موارد مربوط با فوریت های آسیب های اجتماعی از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، دختران فراری یا بی خانمان و دیگر آسیب های اجتماعی دارای فوریت، اقدام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: بخش دیگر فعالیت های بهزیستی مربوط به پیشگیری است که شامل عموم جامعه بوده و شامل مراکز مشاوره است و حدود ۳۰۰ مرکز مشاوره و کیلینک خانواده در استان داریم که بطور مستمر بهزیستی از این مراکز مشاوره بازدید و بر عملکرد آنها نظارت می نماید و در صورت مشاهده تخلف اقدامات قانونی لازم صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: ۴۴ گروه همیار سلامت در سطح استان فعالیت می کنند و در حال ارائه آموزش و خدمات مددکاری هستند و در زمینه غربالگری نیز خدمات مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و فرزندآوری برای پیشگیری از تشکیل جنین معلول انجام می شود.

وی پرداخت وام های اشتعال زایی، تهیه مسکن، تسهیلات ازدواج، جهیزیه، هزینه تحصیلی و بیمه را برخی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای معلولین بیان کرد و ادامه داد: در طی دو سال اخیر و در دولت شهید رئیسی رشد جهشی در زمینه خدمات رسانی داشتیم و به لحاظ تعداد مددجویان مستمری بگیر ۶۷ درصد رشد و هم چنین افزایش حق مستمری رقم خورد و میزان کمک هزینه های تحصیلی رشد ۵۰۰ درصدی داشت.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق معلولین که بر اساس مطالبات این قشر مصوب شد بخش هایی از آن اجرایی نشده و مسئله ای که بیشتر مورد مطالبه این قشر است پرداخت حداقل حقوق قانون کار به افراد معلول با شرایط ویژه و از کار افتاده است.

وی تاکید کرد: در زمینه مناسب سازی و ترددپذیری اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند نامگذاری شده است و در شهر جدید بهارستان نیز پارک ویژه معولین در حال احداث است و چند شهر به خصوص شهرهای تازه احداث نیز در حال مناسب سازی برای معلولین است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار