یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

راهپیمایی اربعین؛ مسیر آزادی قدس

زائرانی که در ایام اربعین حسینی با شعار «کربلا طریق‌القدس» در مسیر عشق قدم می‌نهانند و رهسپار کرببلا می‌شوند، در مسیری قرار می‌گیرند که از دفاع مقدس آغاز شده و به آزادی قدس و نابودی رژیم‌صهیونیستی و سرانجام ظهور منجی عالم بشیریت (عج) ختم خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳ - 25August 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس – سید محمدجواد میرخانی؛ «راه قدس از کربلا می‌گذرد»؛ پس چه باکی است خون دادن در مسیری که از سال‌ها قبل پای هموار شدن آن، خون‌ها ریخته شده و حال که ثمره این خون‌ها، سیل عظیمی از زائران را در مسیر عشق، سوی دیار عاشقان یعنی سرزمین بلا را راهسپار می‌کند، از خون دادن برای ادامه این مسیر سوی آزادی قدس نیز هراسی نیست و بدون‌شک «کربلا طریق‌القدس» است.

راهپیمایی اربعین؛ مسیر آزادی قدس

هنوز فریاد مجاهدانی که در روزگاری نه‌چندان دور، پرچم سرخ حسینی را در دست می‌گرفتند و با سربند شهادت، آرزوی وضو در فرات و نماز در کربلا را در سر می‌پروراندند، از خاک‌های تفتیده خوزستان تا مسیر نجف به کربلا، مرز‌های لبنان با سرزمین‌های اشغالی و حتی کوچه‌پس‌کوچه‌های خرابه غزه و آوار‌های روی سر مظلومان آن پیچیده و همانند طوفانی، سوی مسجدالاقصی می‌رود و تمام قدرت شیطانی غاصبان را از جا می‌کند و بر زمین می‌کوبد؛ آری! ثمره خون مجاهدانی که روزگاری خرمشهر را آزاد کردند، امروز کربلا و مسیر‌های منتهی به آن را به محل قدرت‌نمایی جبهه حق در برابر باطل تبدیل کرده و این قدرت بر شدت آن طوفانی که قدس را آزاد خواهد کرد، خواهد افزود؛ آری! چه زیبا گفت آن پیر فرزانه انقلاب اسلامی ایران که «راه قدس از کربلا می‌گذرد».

امروز آزادی قدس در امتداد دفاع از حرم است؛ دفاع از حرمی که به گفته سیدالشهدای مقاومت در دامنه‌ی قله دفاع مقدس است؛ بنابراین آزادی قدس امروز از دفاع مقدس نشأت می‌گیرد و آنهایی که روزگاری در دفاع مقدس مقابل تمام ابرقدرت‌هایی که حامی صدام بودند، ایستادند و راه کربلا را هموار کردند، این فرهنگ ایستادگی را به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای ایستادگی در برابر شیطان‌صفتان، منتقل می‌کنند و بدون‌شک ثمره دفاع مقدس، از خون شهیدانش تا فرهنگ آن، امروز بر اساس همان یقینی که امام آزادگان جهان داشتند، دارد به آزادی قدس منتهی می‌شود؛ حال چه‌کسی هست که نگوید «راه قدس از کربلا می‌گذرد».

زائرانی که در ایام اربعین حسینی با شعار «کربلا طریق‌القدس» در مسیر عشق قدم می‌نهانند و رهسپار کرببلا می‌شوند، وارثان راه خیبرشکنانی هستند که در دفاع مقدس، سنگر‌های کفر را برای رسیدن به ضریح شش‌گوشه سیدالشهداء (ع) فتح می‌کردند؛ امتداددهنده خون مدافعان حرمی که برای حفظ این مسیر و حرم، همانند اربابشان بی‌سر شدند و وقتی در این مسیر پای می‌گذارند، در واقع تنها سوی کربلا نمی‌روند؛ بلکه آن‌ها رزمندگان فاتح قدس هستند؛ چراکه در مسیری قرار می‌گیرند که از دفاع مقدس آغاز شده و به آزادی قدس و نابودی رژیم‌صهیونیستی و سرانجام ظهور منجی عالم بشیریت (عج) ختم خواهد شد؛ آری! راه قدس از کربلا می‌گذرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها