رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند؛

عقب‌نشینی اشغالگران از محور صلاح‌الدین؛ مهمترین موضوع مذاکرات قاهره

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، عقب‌نشینی اشغالگران از محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در مرز غزه و مصر را مهمترین موضوع مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و ارتش اشغالگر در قاهره اعلام‌کردند.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸ - 18August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نداف ایال» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی نوشت: آمریکا به اسرائیل تفهیم کرده است که نباید آوارگان فلسطینی ساکن جنوب غزه برای بازگشت به شمال با هیچ گونه محدودیت یا بازرسی مواجه شوند.

عقب‌نشینی اشغالگران از محور صلاح‌الدین؛ مهمترین موضوع مذاکرات قاهره

وی به ابراز خوش بینی تیم مذاکره کننده رژیم اشغالگر درباره در دسترس بودن توافق، در پایان مذاکرات هفته گذشته در دوحه اشاره کرد و افزود: در عمل، هنوز موانع جدی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

این تحلیلگر صهیونیست، درخواست رژیم اشغالگر برای جلوگیری از بازگشت حماس به شمال غزه را یکی از موانع رسیدن به توافق اعلام کرد و نوشت: این درخواست در مذاکرات ماه می مطرح نشد اما اسرائیل آنرا در مذاکرات آخر جولای مطرح کرد.

ایال به نقل از دو فرد نزدیک به تیم مذاکره کننده رژیم اشغالگر نوشت: نتانیاهو با تعویق مذاکرات درباره محور صلاح الدین، موافقت کرد زیرا نتانیاهو می تواند در صورت راضی نبودن از نتایج مذاکرات، از آن برای برهم زدن توافق استفاده کند.

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» نیز، خروج نظامیان صهیونیست از محور صلاح الدین را از دیگر موانع توافق اعلام کرد و نوشت: در حالی که اسرائیل بر خروج حداکثر ۶ هفته ای از این محور تاکید دارد حماس خواهان عقب نشینی کامل اسرائیل از این منطقه است.

این رسانه صهیونیستی، از بین نرفتن کامل تونل های غزه و حفظ توان نظامی حماس را از دلایل اصرار ارتش اشغالگر بر ماندن در محور صلاح الدین اعلام کرد و نوشت: اسرائیل از عقب نشینی خودداری می کند زیرا همه تونل ها هنوز از بین نرفته اند و دستگاه امنیتی می خواهد این توان را داشته باشد که هر وقت خواست به غزه برگردد و با حماس بجنگد.

والا همچنین از داده شدن تضمین به نتانیاهو، از سوی آمریکا برای بازگشت به غزه خبر داد و افزود: آمریکایی ها به نتانیاهو قول داده اند که اگر اوضاع طبق میل وی پیش نرفت می تواند دوباره جنگ علیه غزه را از سربگیرد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز، احتمال کناره گیری «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ»، در صورت امضای توافق آتش بس را یادآور شد و نوشت: اطرافیان نتانیاهو نگران این هستند که با استعفای بن گویر و اسموتریچ، به اقلیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تبدیل شوند.

در شرایطی که همواره رسانه های رژیم اشغالگر، کارشکنی شخص نخست وزیر را مانع اصلی رسیدن به توافق آتش بس در غزه اعلام کرده اند، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از دیدار تیم مذاکره کننده این رژیم با نتانیاهو، پیش از سفر آنها به قاهره خبر داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها