رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد؛

توقیف ۲ شناور حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

قهرمانی از توقیف ۲ فروند شناور حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹ - 18August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق سوخت در جزیره کیش و به دستور دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی، مأموران دریابانی پس از شناسایی دو فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

توقیف ۲ شناور حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

وی با اشاره به دستگیری ناخدا، خدمه و سرنشینان این دو شناور، گفت: در بازرسی از این شناور‌ها بیش از ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

قهرمانی همچنین با بیان اینکه در جریان بازرسی از این شناورها، مخازن نگهداری گازوئیل که در قسمت عرشه آنها تعبیه شده بود شناسایی و کشف شد، افزود: با محرز شدن قاچاق سوخت به دستور مقام قضایی شناور‌های متخلف توقیف و قاچاقچیان دستگیر شده نیز با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور‌های دخیل در امر قاچاق نیز توقیف و علاوه بر مجازات‌های مقرر در ماده مذکور، معادل ارزش وسیله نقلیه به جریمه نقدی حامل اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از شناور‌های یادشده هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در خلیج فارس و دریای عمان به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها