استاندار قم:

ضرورت نوآوری در معرفی فرهنگ دفاع مقدس/ هر انگشتی روی ماشه تجاوز به میهن برود، قطع خواهیم کرد

«آقامیری» گفت: در نمایشگاه هفته دفاع مقدس بایستی خودباوری و توانمندی به نمایش گذاشته شود و جوانان ما به این باور برسند که هر انگشتی بخواهد به ارزش‌های ما تعدی کند، آن را کامل قطع خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ - 18August 2024

ضرورت نوآوری در معرفی فرهنگ دفاع مقدس/ هر انگشتی به روی ماشه تجاوز به میهن برود، قطع خواهیم کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سیدمحمد آقامیری» استاندار قم، در جلسه شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم که با موضوع برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیاده روی اربعین و زیارت سیدالشهدا (ع) فرصتی ارزشمند و مغتنم است و باید یاد و خاطره شهدایی را که زمینه ساز این حرکت بزرگ شدند، گرامی بداریم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در موقعیت‌های مختلف بار‌ها روی انتقال فرهنگ عاشورایی حماسه و مقاومت به جوانان مشتاق و علاقمند تکیه و تاکید کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در ادامه ابراز کرد: تاریخ خواهد نوشت که رزمندگان عزیز و شهدای والامقام ما با دست خالی، اما قلوبی لبریز از ایمان در برابر دشمنان ایستادند و از دین و میهن اسلامی دفاع کردند و ما امروز وظیفه داریم این فرهنگ حماسی را به نسل‌های آینده منتقل نماییم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، موضوع فقط جنگ درون جبهه‌ها نبود بلکه در سطح جامعه آثار فرهنگ دفاع مقدس بیشتر از جبهه‌ها مشهود بود.

آقامیری گفت: در آن دوران همدلی و همراهی مسئولان و حمایت مردم و پشتیبانی آنها از جبهه‌ها و حفظ ارزش‌هایی همچون حجاب در جامعه کاملا ملموس بود و همه آرزو داشتند خود را به جبهه‌ها برسانند.

وی با اشاره به شواهد دیگری از افتخارات نظام در دوران دفاع مقدس گفت: ما علیرغم تقدیم شهدای بسیار، حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم و برخی عملیات‌های ما مثل والفجر هشت، به لحاظ تنوع و گستردگی، در تاریخ جنگ‌های دنیا بی نظیر بود.

استاندار قم گفت: همه آنهایی که اطلاع دارند، بایستی هر مقداری از جنگ را که می‌توانند، از مقاومت مردم در برابر بمباران‌های هوایی دشمن در داخل شهر‌ها تا حماسه رزمندگان اسلام و شهدا در خطوط مقدم جبهه، روایت کنند.

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال این بود که روحیه‌ها را تخریب کند، اما مردم نه تنها نسبت به اصل مقاومت در برابر دشمنان تردید نداشتند، بلکه شعار «جنگ، جنگ تا پیروزی»، اعتقاد راسخ و عمیق و قلبی آنها بود.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به کار زینبی یادگاران دفاع مقدس در انتقال و ثبت حماسه عاشورایی فرهنگ ایثار و شهادت، به موضوع برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در نمایشگاه، سوژه‌های تکراری را کمرنگ‌تر و نوآوری ها را بیشتر کنید و بیشتر به ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین بپردازید.

وی تاکید کرد: دشمنی رژیم صهیونیستی با مردم غزه بخاطر مسلمان بودن آنهاست و اینکه آنها ایران را محور مقاومت می‌دانند و گوش به فرمان حضرت آقا هستند.

آقامیری با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران گفت: دشمنان صهیونیستی با این عمل تروریستی خواستند ضرب شستی نشان بدهند، اما ما سرانجام این شست را قطع خواهیم کرد.

وی همچنین ضرورت پرداختن به موضوع حجاب همراه با روشنگری و نیز نمایش ادوات جدید نظامی را در نمایشگاه هفته دفاع مقدس یادآور شد و گفت: باید به جوانان، خودباوری در کنار سلاح ایمان را انتقال دهیم و با معرفی جنگ شناختی، نشان دهیم هر انگشتی که به سمت ارزش‌های نظام اسلامی ما روی ماشه سلاحی برود، آن را قطع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها