رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین خبر داد؛

ارائه ۵۸۷ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین

میعادفر از ارائه بیش از ۵۸۷ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ - 18August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، جعفر میعادفر رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات سلامت به زائرین اربعین، اعلام کرد: در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۷ مرداد ماه، تعداد ۵۸۷ هزار و ۴۸۸ خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین و خادمین اربعین ارائه شده است.

ارائه ۵۸۷ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین

وی اظهار داشت: در این مدت، ۵۸ هزار و ۸۶۸ تن از زائرین به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کردند که دو هزار و ۹۲۷ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی اعزام شدند. از این تعداد، ۵ نفر به وسیله اورژانس هوایی منتقل شدند.

میعادفر همچنین به ارائه خدمات درمانی در محل اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۵ هزار و ۹۴۱ نفر از زائرین در محل درمان شدند و دو هزار و ۸۸۳ تن نیز به دلیل علائم گرمازدگی تحت درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مراکز جامع سلامت و تیم‌های مراقبت از بیماری‌های واگیر، اظهار داشت: تعداد ۳۴ هزار و ۶۶۵ نفر به مراکز جامع سلامت مراجعه کردند و ۴۷۹ هزار و ۳۷۶ زائر نیز تحت غربالگری سندرومیک قرار گرفتند که از این تعداد، دو هزار و ۴۶۶ مورد سندرم شناسایی شده و یک هزار و ۳۹۱ مورد رپید تست (تست فوری) بیماری‌های واگیر انجام شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، با تأکید بر اهمیت خدمات بهداشت محیط و کار، تصریح کرد: تیم‌های بهداشت محیط و کار در طول این مدت ۶۱ هزار و ۶۶۳ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف انجام دادند و مقدار ۱۳۲ هزار و ۲۸۷ متر مکعب آب را کلرینه کردند تا از سلامت زائرین و خادمین اربعین اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها