مواضع موافقان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی

مهارت آموزی، ایجاد پویایی در بخش فنی و حرفه‌ای به خصوص در بازار کار، بهره بردن از بخش خصوصی برای توسعه اشتغال در بین جوانان از جمله دلایلی بود که موافقان وزیر پیشنهادی کار درباره برنامه وی برشمرده و او را لایق تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.
کد خبر: ۶۸۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵ - 18August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه (۲۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و موافقان وی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره وی بیان کردند.

مواضع موافقان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

مهارت آموزی، استفاده از بخش صنعت برای آموزش، ایجاد پویایی در بخش فنی و حرفه‌ای به خصوص در بازار کار، بهره بردن از بخش خصوصی برای توسعه اشتغال در بین جوانان از جمله دلایلی بود که موافقان وزیر پیشنهادی کار درباره برنامه وی برشمرده و او را لایق تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.

میدری سال‌ها است درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مواضع خود را مطرح کرد و گفت: امروز روزی است که باید رئیس جمهور کشورمان یاری کنیم. میدری سال‌ها است درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد و حالا حمایت از او برای وزارت رفاه خودش موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است که از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب و نیرو‌های عدالت‌خواه چهره‌های برجسته سیاسی از میدری برای وزارت رفاه حمایت می‌کنند، و این نشانه مهمی است.

وی ادامه داد: آقای حیدری به شهادت بهترین متخصصان بهترین فرد برای سکانداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و او می‌تواند اولین وزیری باشد که در این وزارتخانه فهم نظری و تجربی بسیار عمیقی از سیاست اجتماعی تفاوت ساز عدالت‌گستر دارد.

ابراهیمی گفت: وزیر پیشنهادی دغدغه فقر و رنج بی‌پناهان را دارد و هزاران هزار کارگر ساختمانی را که از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی خود که بیمه باشد محروم هستند چشم انتظار حضور میدری هستند. پایگاه رفاه ایرانیان را بنیانگذاری کرد و این مشهود است که ارزش خدمات او چقدر است.

افراطی‌گری مسائل سیاسی در دوره مجلس ششم را محکوم می‌کنم

سید نجیب حسینی نماینده مینودشت، که به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس دیدگاه‌های خود را بیان می‌کرد، گفت: به عنوان کسی با شما سخن می‌گویم که در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور داشتند امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم.

وی افزود: کسانی که برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران و توانمندسازی اقشار محروم تلاش کردند و ماندند تا ثابت کنند ایران را دوست دارند امروز حقشان نیست که مورد عتاب قرار بگیرند. یک جوان ۳۵ ساله آن زمان اعلام می‌کند که در افکار خودم تجدید نظر کرده‌ام و ما از او نپذیریم. اسلام به ما این را می‌گوید که ما امروز برای ۲۳ سال قبل قضاوت کنیم.

حسینی گفت: در مجلس ششم فضای سیاسی آنقدر سخت بود که در ادوار گذشته متأسفانه بیانیه‌های مختلف را امضا کرده‌ایم و به هر دلیلی اشتباهی صورت گرفته است و امروز راه این است که بگذریم.

برنامه‌های ظفرقندی همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است

منصور علیمردانی نماینده مردم مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه احمد میدری وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت وفاق ملی یعنی همه افکار و سلیقه‌ها را باید سوار قطار نظام کنیم و در عین تکثر و سلایق به گفتمانی دست پیدا کنیم که حلال مشکلات مردم و حافظ نظام باشد.

نماینده مردم سلطانیه در مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان در این جلسه تاکید کردند ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند لذا تحقق این هدف نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.

وی با بیان اینکه انسجام مجموعه ارکان نظام نیاز کشور و مردم است، افزود: همچنین رهبری تاکید داشتند موفقیت دولت، موفقیت همه ما است. باید صدای واحد در همه مسائل کشور و از سوی همه ارکان نظام شنیده شود.

علیمردانی تأکید کرد: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کرده و ارکان نظام باید با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها