زرند در شمال استان کرمان میزبان مراسم تجلیل از آزادگان بود

زرند در شمال استان کرمان میزبان مراسم تجلیل از آزادگان بود، شهرستانی که ۱۰۱ آزاده دارد و یکی از آزادگانش در دوران اسارت درحالی زیر شکنجه دشمن، شربت شهادت را نوشید که کم سن و سال ترین شهید در اسارت کشور نام گرفته است.
کد خبر: ۶۸۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ - 18August 2024

زرند در شمال استان کرمان میزبان مراسم تجلیل از آزادگان بود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «سعید ایرانمنش» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه این استان بیش از یکهزار و ۲۵۰ آزاده دارد که از این تعداد ۱۰۱ نفر مربوط به شهرستان زرند است گفت: آزاده شهید «حسین صادق‌زاده» تنها آزاده شهید این شهرستان شهیدپرور است که در دوران اسارت در زیر شکنجه دشمن شربت شهادت نوشید.

بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است. آنان که در دفاع از میهن تندیس استقامت و ایستادگی را در زندان های بعث عراق ساختند و برای جهانیان به نمایش گذاشتند. غیورمردانی که به دنیا نشان دادند باوجود شدیدترین و ناجوانمردانه ترین شکنجه ها، لحظه‌ای دست از دفاع از میهن اسلامی و خاک مقدس کشور، شرف و ناموس ایران و ایرانی برنداشتند.

و این روزها که یادآور ورود نخستین گروه آزادگان به کشور است که به همین مناسبت مراسمی شنبه‌شب برای تجلیل از مقام این غیور مردان در شهرستان زرند برگزار شد.

سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم در سخنانی آزادگان سرافراز را اسوه صبر و استقامت دانست و افزود: ایثار و از خودگذشتگی آزادگان و صبر و مقاومت ایثارگران موجب شده امروز شاهد امنیت، اقتدار و شکوفایی انقلاب اسلامی باشیم.

فرماندار شهرستان زرند نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، افزود: آزادگان پرچمداران مقاومت و ایستادگی هستند.

سیدرضا حسینی‌نژاد ادامه داد: آزادگان با سلاح مقاومت و پایداری، سخت‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی دشمن را تحمل کردند اما هیچگاه از آرمان‌های والای خود دست برنداشتند.

درباره شهید حسین صادق زاده

وی با اشاره به اینکه آزاده شهید حسین صادق زاده کم سن و سال ترین آزاده شهید کشور است، بیان کرد: امروز وظیفه همه ما ارزش گذاشتن و ارج نهادن به رشادت‌های ایثارگران و صبر و بردباری آزادگان است.

فرماندار شهرستان زرند تاکید کرد: آزادمردانی که در اوج عزّت و پایداری به میهن اسلامی بازگشتند و با صلابت و ایستادگی، برای خدمت در سنگر سازندگی ایران اسلامی در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره آماده هستند.

آزادگان با فرهنگ عاشورا پیوند خورده‌اند

علی ضیاءالدینی شهردار زرند نیز در این مراسم گفت: آزادگان پیام‌رسانان فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس هستند که با فرهنگ عاشورا پیوند خورده اند؛ این سروقامتان سرافراز با از خود گذشتگی، عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

چهار آزاده زرندی حافظ قرآن کریم هستند

حسن عرب رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند نیز در این مراسم گفت: این شهرستان ۱۰۱ آزاده دارد که تعداد چهار نفر آنان با وجود سختی‌های دوران اسارت حافظ کل قرآن کریم شدند و مدت اسارت آنان از ۷۸۰ روز تا سه هزار و ۳۲۰ روز بوده است.

آزادگان سند زنده ایستادگی هستند

سرهنگ محمد کارگر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زرند نیز در این مراسم گفت: آزادگان سند زنده ایستادگی، مقاومت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با تحمل سختی‌های بسیاری و شکنجه‌های گوناگون در اردوگاه های رژیم بعثی برای عزت و پایداری اسلام جانانه ایستادگی کردند که قدردان ایثارگری آنها هستیم.

زرند در ۷۰ کیلومتری شمال شهر کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار