استاندار لرستان:

شهردارن افتخارات شهرهای خود به‌ویژه شهدا را در اماکن عمومی، الگوسازی کنند

شفقت گفت: شهرداران باید افتخارات بزرگ شهرهای خود به‌ویژه شهدا را در اماکن عمومی، معابر و پارک‌ها الگوسازی کنند تا سرمایۀ عظیم شهیدان به نسل جدید منتقل شود.
کد خبر: ۶۸۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶ - 18August 2024

شهردارن افتخارات شهرهای خود به‌ویژه شهدا را در اماکن عمومی، الگوسازی کنندبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز(یک شنبه)، در نشست با شهرداران شهرهای لرستان، اظهار داشت: مکاتبات لازم با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را برای اصلاح سهم ارزش‌افزودۀ شهرداری‌های این استان انجام داده‌ایم.

وی افزود: انتظار داریم هر شهرداری حداقل یک کارخانه شن و ماسه را داشته باشد تا بتواند در تهیۀ مصالح لازم برای زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها خودکفا باشد.

استاندار لرستان با تأکید بر افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها یادآور شد: تولید برخی مصالح مانند بلوک، آسفالت و هتل‌داری می‌تواند به افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها کمک کند.

شفقت با تأکید به تدوین طرح جامع مدیریت پسماند در شهرهای بالاتر از 50 هزار نفر جمعیت، ادامه داد: انتظار داریم این طرح سریع‌تر تدوین شود و در اختیار مدیرکل شهری استانداری لرستان قرار گیرد.

او بیان کرد: کارگروه‌های اندیشه‌ورزی برای ایجاد نشاط اجتماعی با حضور صاحبان ایده و خلاق تشکیل و برنامه‌ریزی و برای تدوین برنامه‌های شهرداری‌ها انجام شود.

استاندار لرستان تأکید کرد: شهرداران باید افتخارات بزرگ شهرهای خود به‌ویژه شهدا را در اماکن عمومی، معابر و پارک‌ها الگوسازی کنند تا سرمایۀ عظیم شهیدان به نسل جدید منتقل شود.

شفقت بیان کرد: فرهنگ‌سازی در کمک به حفظ و ساماندهی شهرها یک اصل است و این فرهنگ را باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند روحانیون و رسانه‌ها القا کنیم.

او خطاب به شهرداران اعلام کرد: الگوسازی معماری منطقه‌ای، طرح‌های تفصیلی، مدیریت پسماندها و توسعۀ فضاهای سبز از مهم‌ترین وظایف شهرداران است که باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار لرستان با توضیح پیگیری وضعیت درآمد و هزینۀ شهرداری این استان یادآور شد: اگر بتوانیم مدیریت شهر و روستا و به‌ویژه فرهنگ‌سازی را با برنامه‌ریزی مناسب ارتقا دهیم بیش از 70 درصد مشکلات کشور رفع می‌شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار