دیدار مدیر کل ثبت احوال زنجان با فرزند شهید «التماسعلی تاران»

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با فرزند شهید «التماسعلی تاران» دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵ - 18August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «مهدی ژاله‌چیان» مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به همراه معاون امور اسناد هویتی، رئیس اداره حراست، مسئول امور ایثارگران و مسئول روابط عمومی و دوتن از همکاران خانم  با حضور در منزل فرزند شهید ««التماسعلی تاران» همکار شاغل در اداره ثبت احوال شهرستان زنجان با وی دیدار و یاد و خاطره آن شهید والامقام را گرامی داشتند.

مهدی ژاله‌چیان مدیر کل ثبت احوال استان در این دیدار اظهار داشت: دیدار با فرزندان شهدا یک تکلیف است و فرصتی است برای زنده نگهداشتن رشادت ها و دلیری‌های شهدا که یادمان نرود آرامش امروز جامعه را مدیون خون همان شهدا هستیم.

در ادامه این مراسم ژاله چیان، لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به فرزند شهید گرانقدر تقدیم کرد.

«التماس علی تاران» فرزند حیدرعلی و حوریه تاران در دوم تیر ماه 1334 در روستای محسن‌آباد زنجان به دنیا آمد وی در دوران کودکی قرآن را فرا گرفت ولی نتوانست به مدرسه برود و به همین علت سواد نوشتن نداشت اما بعدها توانست سواد خواندن نوشتن را یاد بگیرد.

وی اولین فرزند خانواده حیدر علی بود و پس از ازدواج در سال 1356 با خانم زهره عبادی به شغل نقاشی ساختمان روی آورد البته او قبل از ازدواج به همراه خانواده به زنجان آمده بود.

با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 وی بصورت بسیج از طرف سپاه پاسداران راهی منطقه جنگی شد و پس از دیدن آموزشهای نظامی و مقدماتی به جنوب کشور اعزام شد و در آنجا بصورت رزمنده ی بسیجی پابه پای جوانان و نوجوانان با دشمن اسلام جنگید.

دفعه آخر که به جبهه رفته بود طبق گفته همسرش بدون اطلاع رفته بود. و به حسین آقا همسایه محله سپرده بود که بعد از رفتنش به خانواده ی وی اطلاع دهد. وی پس از 17 ماه حضور در جبهه 7 اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر شرکت کرد و در همان عملیات مفقود شد پیکر وی سال‌ها در خط ماند و در سال 1376 بقیه اجسادش را به خانواده اش رساندند وی موقع شهادت 4 فرزند به نامهای زهرا، محمد حسن، رقیه و معصومه از خود به یادگار گذاشت پیکرش را پس از تشیع در گلزار پایین شهدای زنجان به خاک سپردند.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار