دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور:

شهدای اسارت مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس هستند

«زمردیان» گفت: شهدای اسارت مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس هستند و هم اکنون حدود ۵۰ آزاده شهید در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده اند که به دلیل نبود هیچ اطلاعاتی از آنها روی سنگ مزارشان شهید آزاده گمنام درج شده است.
کد خبر: ۶۸۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱ - 19August 2024

شهدای اسارت مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس هستندبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدجواد زمردیان» دبیر کنگره ملی شهدای در اسارت کشور شامگاه (یکشنبه) در اجلاسیه شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای غریب اسارت اظهار داشت: از ابتدای ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مان تنها ۴۷۵ شهید در اسارت شناسایی شده بودند که این تعداد هم اکنون به یک هزار و ۸۴۵ شهید رسیده است که به تعداد آنها نیز هر ساله افزوده می شود.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده برای یک هزار و ۳۵۰ شهید غریب انجام شده است و به دنبال بررسی، گردآوری مستندات و اطلاعات و تعیین تکلیف مابقی شهدای غریب هستیم اضافه کرد: روز گذشته نیز ۷۰ شهید در اسارت نیز به این لیست افزوده شد.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور شمار شهدای غریب دوران اسارت استان کرمانشاه را ۳۲ شهید عنوان کرد و ادامه داد: این آمار اخیرا در این استان به ۳۳ نفر افزایش یافته است.

زمردیان، با بیان اینکه هنوز حدود ۵۰۰ نفر از این شهدا شناسایی نشده اند افزود: از همه آزادگان درخواست می کنم اگر در زمینه این شهدا و چگونگی شهادت هم بندان خود روایت، اطلاعات، آثار و یا مطلبی دارند آن را در اختیار دبیرخانه این کنگره قرار دهند و در اجر معنوی برگزاری این اتفاق مهم سهیم باشند.

وی از شهدای اسارت به عنوان مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون حدود ۵۰ آزاده شهید در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده اند که به دلیل نبود هیچ اطلاعاتی از آنها روی سنگ مزارشان شهید آزاده گمنام درج شده است.

زمردیان با بیان اینکه چهار سازمان شامل بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته جستجوی مفقودین، جمعیت هلال‌احمر و مرکز اسناد مطالعات دفاع مقدس مرجع اولیه گردآوری اسامی شهدای غریب هستند افزود: امیدواریم در آینده نزدیک این ۵۰۰ شهید آزاده گمنام نیز شناسایی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها