«معرفی کتاب»

«حاج جعفر»

کتاب «حاج جعفر» مجموعه خاطرات رزمنده بسیجی «حاج جعفر صادقی مغانلو» که به نویسندگی «ابراهیم صادقی مغانلو» در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات «برتر اندیشان» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ - 19August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «حاج جعفر» مجموعه خاطرات رزمنده بسیجی «حاج جعفر صادقی مغانلو» که به نویسندگی «ابراهیم صادقی مغانلو» توسط انتشارات «برتر اندیشان» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

حاج جعفر صادقی مغانلو رزمنده‌ای است بسیجی که سال ۱۳۰۵ در جعفرآباد دشت مغان از توابع استان اردبیل دیده به جهان گشود. او در روستا به مکتب‌خانه رفت و قرآن آموخت و بعد‌ها دوره‌ی ابتدایی را گذراند. در سال ۱۳۳۵ ازدواج کرد و با شروع جنگ تحمیلی او نیز علاقه‌مند شد تا برای دفاع از کشور به جبهه اعزام شود. زمستان سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ شرکت کرد. این کتاب توسط فرزند راوی به رشته تحریر درآمده و در ۲ فصل به زندگی حاج جعفر در دوران جوانی و خاطرات او در جبهه‌های حق علیه باطل پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

تعدادمان در چادر داشت به عدد بیست نزدیک می‌شد. هفده نفر بودیم. با روی خوشی که این بچه‌ها به تازه واردین نشان میدادند، شک نداشتم که بیشتر هم می‌شدیم. عسگر آقا با صدای بلندی می‌گفت: برادران، برادران توجه کنید! همه به سمت صدا برگشتیم. ادامه داد: برادران توجه کنید، امشب شب به یادماندنی و عزیزی خواهد بود! بعد از مقدمه کوتاهی گفت: امشب را بخاطر بسپارید. امشب برای مقامات جبهه قرعه می‌اندازیم! هم همه نکنید! به همه می‌رسد. کسی دست خالی نمی‌ماند. مقام اول شهادت، مقام دوم مفقود شدن، مقام سوم اسارت، مقام چهارم جانبازی، مقام ... قطع پا و .... همه هستیم انشاا...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار