افزایش فاصله هریس و ترامپ در نظرسنجی‌ها

نتایج دو نظرسنجی معتبر نشان می‌دهد که کامالا هریس بین ۳ تا ۶ درصد از دونالد ترامپ جلو افتاده است.
کد خبر: ۶۸۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ - 19August 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «کامالا هریس» در آستانه برگزاری کنوانسیون ملی حزب دمکرات پیشتازی خودش را در نظرسنجی‌ها افزایش داده است. در این کنوانسیون که به میزبانی ایالت شیکاگو برگزار می‌شود، قرار است حمایت حزب دمکرات از زوج «کامالا هریس» و «تیم والز» به صورت رسمی اعلام شود.

افزایش فاصله هریس و ترامپ در نظرسنجی‌ها

نتایج دو نظرسنجی معتبر در روز یکشنبه نشان می‌دهد که کامالا هریس بین ۳ تا ۶ درصد از دونالد ترامپ جلو افتاده است. بر اساس نظرسنجی شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی‌نیوز، روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس‌نیوز، درصد آراء در دوقطبی کامالا هریس و دونالد ترامپ به ترتیب ۴۹-۴۵، ۵۱-۴۵ و ۵۱-۴۸ است.

هفت ایالت از ایالت‌های آمریکا به دلیل رقابت نزدیک و غیرقابل پیش‌بینی میان احزاب دمکرات و جمهوری‌خواه نقشی مهم در میزان آراء الکترال و تعیین سرنوشت انتخابات خواهند داشت. نتایج نظرسنجی‌ها در ایالت‌های مورد اشاره (پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی) آراء هریس و ترامپ را ۵۰-۵۰ نشان می‌دهد.

نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پایگاه اجتماعی حزب دمکرات به رغم معرفی دیرهنگام کامالا هریس، از این اتفاق انرژی زیادی دریافت کرده است. روز شنبه نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز نشان داد که حزب دمکرات در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی که در زمان نامزدی بایدن به شدت به سمت ترامپ متمایل شده بودند، وضعیت رو به رشدی را تجربه می‌کند.

کامالا هریس پیش از عزیمت به شیکاگو چندین رویداد تبلیغاتی را در پنسیلوانیا برگزار کرد. این ایالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ با چرخش از جمهوری‌خواهان به دمکرات‌ها، ۲۰ رای الکترال را به سبد بایدن ریخت و نقش مهمی در پیروزی او ایفا کرد. 

کامالا هریس در یک سخنرانی انتخاباتی در شهر «مون» خطاب به ستاد انتخاباتی خود، گفت: «برای به دست آوردن رأی مردم آمریکا باید کار‌های زیادی انجام بدهیم. ما طی ۷۹ روز آینده باید به شهر‌های مختلف آمریکا سفر کنیم، حرف‌های مردم را بشنویم و امیدوار باشیم که نظر آنها را جلب کنیم.»

دونالد ترامپ روز گذشته در یک رویداد انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا از کامالا هریس به دلیل تورم بالای اقتصاد آمریکا انتقاد کرد و در عین حال او را آماج حملات شخصی قرار داد. ترامپ خاطرنشان کرد: «مردم به من می‌گویند خوب باش. اما شما آیا صدای خنده کامالا هریس را شنیده‌اید؟ این خنده یک دیوانه است. فقط یک آدم احمق به این شکل می‌خندد».

گفتنی است، کنوانسیون حزب دمکرات از امروز آغاز می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت. جو بایدن، بیل کلینتون و باراک اوباما روسای جمهور سابق، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و میشل اوباما بانوی اول سابق از جمله چهره‌های برجسته حزب دموکرات هستند که قرار است در این کنوانسیون سخنرانی کنند.

انتظار می‌رود که نامزد دموکرات‌ها حین حضور و سخنرانی در کنوانسیون، با برگزاری یک تظاهراتی گسترده و اعتراضی توسط حامیان فلسطین مواجه شود. شمار زیادی از هواداران حزب دموکرات قصد دارند از برگزاری این کنوانسیون برای اعمال فشار بر سیاست تحریم فروش تسلیحات به اسرائیل استفاده کنند.

انتهای پیام/ 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار