واکنش رئیس پلیس پایتخت به انتشار فیلم‌های سارق معروف گوشی+ فیلم

سردار محمدیان گفت: شیوه و شگرد سرقت موبایل همین است که همیشه می‌بینیم، اما آنچه که رخ داده یک نفر نیست بلکه دو گروه هستند.
کد خبر: ۶۸۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ - 19August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سرقت‌ها از ابتدای سال تا الان به طور کلی ۱۸ درصد کاهش داشته است، عنوان مثال سرقت‌های به عنف و زورگیری ۲۹ درصد کاهش داشته و اگر این گروه مسلحانه نبود در حوزه سرقت‌های مسلحانه هم ۵۰ درصدی کاهش داشته‌ایم.

تولید، نگهداری و حمل سلاح نامتعارف ممنوع است+ فیلم

سردار محمدیان گفت: همچنین در حوزه سرقت خودرو ۹ درصد کاهش و سرقت موتورسیکلت ۲۳ درصد کاهش از ابتدای سال تا کنون داشته‌ایم.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه از افزایش ۵ درصدی تماس شهروندان با سامانه فوریتی ۱۱۰ خبر داد و افزود: علی رغم افزایش تماس‌ها کاهش ۱۲ درصدی تماس مرتبط با سرقت را داشته‌ایم که همین امر نشان‌دهنده کاهش سرقت بوده است. 

وی در ادامه از تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت در شناسایی و دستگیری سارقان و مالخران تقدیر کرد و افزود: اصل این است که مال‌باختگان بعد از دستگیری سارقان به مال خود برسند؛ چرا که شناسایی مالخر و بازگشت اموال مهمترین اقدام پلیس بعد از دستگیری سارقان است.

سردار محمدیان در پاسخ به سوالی درباره گوشی قاپی یک سارق که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، گفت: شیوه و شگرد سرقت موبایل همین است که همیشه می‌بینید، اما انچه که رخ داده یک نفر نیست بلکه دو گروه هستند که اقدامات شناسایی هر دو گروه انجام شده و انتشار این فیلم‌ها فقط کار ما را سخت کرد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص رصد پلیس بر عملکرد اراذل و اوباش گفت: اراذل و اوباش سطح یک فعالیت شان بسیار محدود شده است امروز برخی از شرارت‌ها مربوط به کسانی است که اطلاق اراذل و اوباش به آنها نمی‌شود، اما با قمه و یا چاقو اقدام به درگیری می‌کنند صحبت ما این است که تولید و خرید و فروش و نگهداری و حمل سلاح نامتعارف ممنوع شده و مجازات دارد و ضروری است که جلوی تولید آنها گرفته شود. اینها ضرورت مردم نیست. ما در تهران تعداد زیادی از این ابزار‌ها را از مغاز‌ها جمع آوری کرده ایم.

 وی درباره جمع آوری اتباع بیگانه تصریح کرد: اتباع بیگانه باید دارای مجوز باشند اگر مجوز اقامت نداشته باشند حضورشان غیرمجاز است و مشمول طرد می‌شوند. اینها را بنا به ظرفیتی که برای انتقال آنها به مرز وجود دارد، جمع آوری می‌کنیم. این افراد شامل کسانی هستند که مجوز‌های آنها به اتمام رسیده و تمدید نشده یا فاقد مجوز هستند.

 وی درباره پابند الکترونیکی گفت: این افراد مجازات جرایم خود را کشیده اند، اما چون دارای تکرار جرم شده اند از این طریق کنترل می‌شوند؛ اما برای این افراد ممنوعیتی وجود ندارد و تردد بین شهری هم می‌توانند داشته باشند و پلیس آنها را کنترل می‌کند. این افراد هر مکان و زمان غیرمتعارف باشند با آنها تماس گرفته می‌شود تا بدانند تحت کنترل هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار