با حضور فرمانده سپاه خوزستان صورت گرفت؛

برگزاری نشست هم اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس در اهواز

نشست هم‌اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس امروز به ریاست سردار سرتیپ پاسدار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با حضور روسا، معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌های مختلف استان در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ - 19August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، نشست هم‌اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس امروز به ریاست سردار سرتیپ پاسدار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با حضور روسا، معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌های مختلف استان، مدیران حوزه‌های علمیه، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، امیران ارتش، «فضل‌الله صرامی» دبیر کمیته علمی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از اساتید این درس در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار مرادحاجتی از رئیس جمهور شهید یادی کرد و یادآور شد: یکی از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی کشور که با تائید شهید آیت‌الله رئیسی و پیگیری‌های سردار کارگر محقق و ابلاغ شد، الزامی شدن ارائه درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها بود که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده و هست.

برگزاری نشست هم اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس در اهواز

وی افزود: جنگ تحمیلی ابعاد مختلفی داشت و ما باید آموخته‌های این دوران پرافتخار به غیر از مسائل تخصصی نظامی را به بهترین شکل ممکن به نسل امروز منتقل کنیم چون دشمن دقیقا روی نسل نوجوان و جوان ما دست گذاشته و قصد دارد این نسل آینده ساز را از معنویت و فرهنگ جهاد و ایثار دور کند.

صرامی نیز با قرائت دستورالعمل‌های صادره از تهران جهت تشریح شیوه‌های جذب استاد و ارائه نموداری تعداد دانشجویان این درس در هر مرکز، گفت: پس از مصوبه اخیر دولت سیزدهم و اهتمام ویژه شهید رئیسی مبنی بر ارائه درس دفاع مقدس در همه مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی و تثبیت این درس در دانشگاه‌ها، اخیرا ابلاغ وزارت علوم هم به دست‌مان رسیده و ابلاغ رسمی شده لذا باید با توان و انرژی مضاعفی نسبت به تقویت این درس اهتمام بورزیم.

برگزاری نشست هم اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس در اهواز

وی یادآور شد: هدف ما از برگزاری این سلسله جلسات و نشست‌ها با اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، هم افزایش توان علمی و آگاهی این عزیزان نسبت به این درس ارزشمند است و هم قصد داریم با انتخاب اساتیدی مسلط و متعهد بتوانیم فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان‌مان تزریق کنیم.

در پایان این جلسه شیوه ارائه و نحوه تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌های محتلف خوزستان مطرح و حاضرین در جلسه از جمله ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز، ریاست دانشگاه پیام نور خوزستان، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان، ریاست حوزه‌های علمیه اهواز، ریاست دانشگاه فرهنگیان خوزستان و دیگر حاضرین نقطه نظرات و سوالات خود در این خصوص را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار