فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان:

دفاع مقدس مثل عاشورا ظرفیت جهانی شدن دارد

سردار شاهوارپور گفت: باید جواب دانشگاهی به دانشجو داد که حضور محور مقاومت در منطقه به دلیل حضور آمریکاست که از آن سر دنیا در خاورمیانه خیمه زده اند و قصد دارند که امنیت و ثروت این منطقه استراتژیک دنیا را به دست بگیرند.
کد خبر: ۶۸۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ - 19August 2024

دفاع مقدس مثل عاشورا ظرفیت جهانی شدن داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، نشست هم‌اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس امروز به ریاست سردار سرتیپ پاسدار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با حضور روسا، معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌های مختلف استان، مدیران حوزه‌های علمیه، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، امیران ارتش، «فضل‌الله صرامی» دبیر کمیته علمی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از اساتید این درس در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

سردار شاهوارپور در این نشست به اهمیت تبیین فرهنگ دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از رویدادهای تاریخی کشور ماست که نمی‌شود به راحتی از آن گذشت. مثل واقعه عاشورا که هر چه از آن می‌گذرد غنی تر و پربارتر می‌شود. 
 
وی افزود: در اربعین شاهد حضور اقوام، کشورها، ادیان و گاه بی دین‌ها هستیم چون رویداد عاشورا ابعاد گسترده و فراگیری دارد که می‌تواند وحدت بخش باشد. دفاع مقدس هم رویدادی شبیه به عاشوراست که ظرفیت جهانی شدن دارد. 
 
فرمانده سپاه خوزستان گفت: انقلاب اسلامی یک تحول بی نظیر در دنیا بود که تفکر استکبار آن را برنتابید و جنگ را بر ما تحمیل کرد. مبنای انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دنیا تفاوت دارد و یکی از مواردی که می توان این انقلاب را در آن تصور و تبیین کرد دفاع مقدس است که می‌تواند شعارهای انقلاب را به مکتب جهانی اسلام پیوند بزند.
 
وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های تکامل یک مکتب، انسان سازی است. ما برای رسیدن به حد کمال در ارائه مکتب‌مان باید نیروسازی کنیم و یکی از عوامل شخصیت سازی در تاریخ ما دوران دفاع مقدس بود که سرشار از درس آموزی بود. الگوسازی از دیگر مولفه‌های مکتب اسلامی است که باید در دانشگاه‌ها به واسطه همین درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت آن را تقویت کنیم و نگذاریم که دشمن با معرفی چند فوتبالیست و قرادادهای میلیاردی شان و شرکت‌هایی که پشت این ماجراها هستند این شیوه الگو پذیری سطحی را در ذهن جوانان ما پایه گذاری کنند.
 
سردار شاهوارپور متذکر شد: باید در دانشگاه‌ها، چرایی جنگ را به گونه ای تبیین کنیم که ابهامی در ذهن جوان ما باقی نماند. جوان ما باید معنی مقاومت و اهمیت آن را بداند. باید جواب دانشگاهی به دانشجو داد که حضور محور مقاومت در منطقه به دلیل حضور آمریکاست که از آن سر دنیا در خاورمیانه خیمه زده اند و قصد دارند که امنیت و ثروت این منطقه استراتژیک دنیا را به دست بگیرند.
 
وی تصریح کرد: مبنای مقاومت و اساس این کلیدواژه را باید به صورت مستند به دانشجو ارائه داد. صدام بعثی به اربابان اش که آمریکا و شوروی بودند وعده داده بود که با یگان‌های زرهی که در اختیار دارد، سه روزه خوزستان را فتح خواهد کرد اما مقاومت خودجوش و نامنظم مردم خرمشهر و آبادان با دست خالی و ابتدایی‌ترین امکانات در مقابل یک ارتش مقتدر سازمان یافته در اوایل جنگ، بنیان مکتب مقاومت را بنا نهاد که امروزه به یک حرکت جهانی تبدیل شده است. ظرفیت این درس و هدف از تدریس آن در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیان اساسی همین ناگفته‌هاست.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
۱
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار