مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر زرقان خبر داد؛

شیرین‌کامی زائران اربعین حسینی با تولید و توزیع فالوده شیرازی

«قدسی» گفت: روزانه سه هزار فالوده شیرازی در ایام پیاده روی اربعین در موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس به همت بچه‌های مسجد حیدر زرقان بین زائران حسینی تولید و توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ - 19August 2024

شیرین‌کامی زائران اربعین حسینی با تولید و توزیع فالوده شیرازیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «علی قدسی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر شهرستان زرقان گفت: با توجه به گرمای هوای شهر کربلا و استقبال زائران حسینی  از خوراکی‌های خنک، این موکب اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی که یکی از پر طرفدارترین خوراکی‌های شیراز و دارای شهرت و محبوبیت جهانی است پرداخت.

وی با یادآوری این نکته که این فعالیت در موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های آن با کمک‌ها و نذورات مردمی اداره می‌شود و اعضای کانون شهدا و بچه های مسجد و حسینیه حیدر زرقان در این امر مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه روزانه سه هزار فالوده بین زائران توزیع خواهد شد، یادآور شد: این خدمت‌رسانی بخشی از بخش‌های گسترده موکب است که با استقرار دستگاه تولید فالوده، 10 نفر به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

قدسی همچنین گفت: موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس در شارع روضتین کربلای معلی مستقر شده و پذیرای عموم زائران و عاشقان حسینی است.

وی افزود: در ایام دیگر از سال نیز به ویژه در مناسبت‌های مذهبی و ملی در شهرستان زرقان و شیراز برای پذیرایی در مراسم‌هایی مانند نیمه شعبان، ماه محرم و عید غدیر اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی می شود.

لازم به ذکر است؛ موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس از محل نذورات مردمی و حمایت ‌های خیران هر ساله برپا می شود و به ‌صورت روزانه پذیرای بیش از هفت هزار نفر از زائران اربعین حسینی است که علاوه بر ارائه خدمات اسکان، پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی با برپایی درمانگاه‌ و همچنین خدمات فرهنگی را به زائران ارائه می‌ دهد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار