فشار آمریکا به مصر برای استقرار نیرو در غزه

یک شبکه اسرائیلی گزارش داد که مقامات آمریکایی که اخیرا به قاهره سفر کرده‌اند، دولت مصر را جهت اعزام نیرو به غزه در چارچوب مدیریت امنیتی این منطقه تحت فشار قرار داده‌اند.
کد خبر: ۶۸۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲ - 19August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در شرایطی که قرار است دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه تا پایان هفته در قاهره برگزار شود، رسانه‌های اسرائیلی از فشار آمریکا به مصر برای استقرار نظامیان خود در چارچوب توافق پایان جنگ خبر می‌دهند.

فشار آمریکا به مصر برای استقرار نیرو در غزه

 مسأله نحوه مدیریت غزه پس از جنگ، از مسائل مورد مناقشه میان مقامات غربی، اسرائیلی، عربی و فلسطینی است؛ هرچند حماس و گروه‌های مقاومت بار‌ها تأکید کرده‌اند که غزه تنها به دست فلسطینی‌ها اداره خواهد شد. در این میان شبکه «کان» اسرائیلی، مقامات مصری با ایده اعزام نیرو به غزه مخالفت کرده‌اند و همزمان گفته‌اند باید اسرائیل برای حل موضوع فلسطین به طور کلی تعهد دهد.

نوار غزه از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ تحت کنترل ارتش مصر بود که در این سال به اشغال ارتش اسرائیل در آمد و اشغالگران در سال ۲۰۰۵ در نهایت از غزه خارج شدند؛ بحث اداره امنیتی غزه به دست ارتش مصر پیش از این نیز بار‌ها مطرح شده که هر بار با مخالفت قاهره و همچنین حماس مواجه شده است.

موضوع فردای پس از جنگ در غزه از مسائل اصلی مطروحه طی ماه‌های گذشته است و در این بین محافل اسرائیلی از اینکه دولت این رژیم هیچ طرح مشخصی را در این باره ندارد، نتانیاهو را با باد انتقاد گرفته‌اند؛ حتی «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل نیز از نتانیاهو چندین بار انتقاد کرده است.

طرح‌های مختلفی در این خصوص مطرح شده است، از جمله اینکه غزه از لحاظ نظامی تحت اشغال اسرائیل و از لحاظ اداری تحت کنترل تشکیلات خودگردان باشد که چیزی شبیه شرایط کرانه باختری است؛ برخی نیز از حضور نیروی نظامی بین‌المللی در غزه سخن می‌گویند و در این میان تشکیلات خودگردان و حماس بار‌ها تأکید کرده‌اند که مدیریت نظامی و اداری غزه تنها باید به دست فلسطینی‌ها باشد.

 

انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: مصر ، غزه ، نیرو ، قاهره ، امریکا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار