مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

استان همدان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین پیشگام است

حجت‌الاسلام «غلامی‌روشن» استان همدان را پیشگام در اربعین خواند و گفت: زائران ۱۸ استان از همدان عبور می‌کنند و در سطح استان خدمات‌دهی بی‌نظیری به این زائران ارائه‌ می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵ - 19August 2024

« به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «رضا غلامی‌روشن» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران،اظهار داشت: امروز رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی مردمی سازی است و نگاه ما این است که تک تک آنها که مخاطب ما بودند باید کنشگر و مبلغ شوند.

وی افزود: مداح خودش مبلغ است بانوان ما دیگر مخاطب تنها نیستند و خودشان میدان‌دار هستند و جهاد تبیین را باید دنبال کنند، حتی نوجوان اگر به آن انگیزه و میدان بروز و ظهور داده شود بزرگترین ظرفیت برای مردمی‌سازی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد، افزود:  مسجد یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات است و تمرکز و توجه جدی به فعالیت‌های مسجد دارد.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی به بانوان، گفت: ۳۰۰ هیئت ویژه بانوان و ۱۷۰ هیئت ویژه نوجوانان ثبت شده است و امروز به نوجوان به عنوان یک ظرفیت عظیم‌تمدنی توجه می‌کنیم.

غلامی‌روشن با اشاره به تلاش‌های این سازمان در حوزه نشاط اجتماعی، گفت: جشن ۱۰ کیلومتری غدیر و جشن‌های نیمه شعبان تبدیل به یک رویکرد مردمی شده و تلاش کردیم نشاط را به جامعه بیاوریم و خود مردم پای کار بیایند‌.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، عنوان کرد: مساله اصلی اربعین که یک نهضت تمدنی و یک حرکت جمعی است که اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا در لبیک به امام به آن لبیک می‌گویند، این لبیک یک حرکت جمعی برای تربیت نسل آخرالزمانی است که در دل اربعین دارد شکل می‌گیرد.

این مقام مسئول استان همدان را پیشگام در اربعین خواند و گفت: زائران ۱۸ استان از همدان عبور می‌کنند و در سطح استان خدمات‌دهی بی‌نظیری به این زائران ارائه‌ می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح محله اربعین، بیان داشت: در این طرح کاروان‌های اربعین از محلات حرکت می‌کنند و این باعث ایجاد یک اتحاد و اخوت در بین اهالی محل می‌شود.

غلامی‌روشن ادامه داد: دیگر طرح به مناسبت اربعین راه‌اندازی پویش نذر خدمت است به نوعی که خادمان ابااعبدالله الحسین (ع) هرکدام به یک نحوی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین در ۹ شهرستان استان همدان، گفت: در مرکز استان این اجتماع در روز اربعین ساعت ۱۰ الی ۱۲، در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: ۱۵۰ موکب در ایام اربعین سطح استان مستقر شده است و ۱۳۲ مبلغه و ۱۰۹ مبلغ در این ایام به امور تبایغاتی می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این سازمان، متذکر شد: نگاه ما در کار فرهنگی نگاه قرارگاهی است که در بخش‌های مختلف باید شکل بگیرد و با یک حرکت جمعی آن را دنبال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها