قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:

حدود ۳۰ درصد ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران خالی است

 قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه استان تهران دارای ۲۵ هزار نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر است، گفت: اکنون حدود ۳۰ درصد این ظرفیت خالی است.
کد خبر: ۶۸۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ - 19August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه استان تهران دارای ۲۵ هزار نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر است، گفت: اکنون حدود ۳۰ درصد این ظرفیت خالی است.

وی گفت: خوشبختانه در تمامی استان‌ها مشغول افزایش ظرفیت بویژه با تکیه بر توان بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه استان و شهر تهران در حال حاضر هیچ کمبودی برای ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر ندارد، افزود: ظرفیت نگهداری در تهران ۲۵ هزار نفر است که حدود ۱۸ هزار نفر آن پر شده است.

قائم مقام ستاد مباره با موادمخدر همچنین با اشاره به محدویدیت برخی استان‌های کشور در نگهداری معتادان متجاهر افزود: این محدودیت وجود دارد که در حال افزایش ظرفیت هستیم، اما در صورت لزوم اقدام به جابه‌جایی معتادان می‌کنیم.

کاظمی اولویت جابه‌جایی را در درون استان و از شهری به شهر دیگر عنوان کرد و گفت: در غیر این صورت امکان جابه جایی برای معتادان و انتقال به استان‌های دارای گنجایش وجود دارد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره تفاوت نرخ برخی از مراکز نگهداری و ترک اعتیاد نیز توضیح داد و گفت: متولی مراکز ترک اعتیاد با وزارت بهداشت است که البته همکاری مستمری با ستاد دارد.

کاظمی تاکید کرد: نرخ مراکز ترک اعتیاد به صورت سالانه بر مبنای تعرفه‌های وزارت بهداشت تعیین می‌شود، اما اگر مرکزی به صورت خاص اقدام به دریافت نرخ‌های خارج از چهارچوب کرده باشد، مردم می‌توانند به ستاد و وزارت بهداشت گزارش دهند تا پیگیری شود.

 

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها