رئیس سازمان وظیفه عمومی:

خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی کلاهبرداری است/پیش‌بینی مشوق‌های کسری خدمت در قانون

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تاکید کرد: چیزی به اسم خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی وجود ندارد و صرفاً کلاهبرداری است.
کد خبر: ۶۸۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ - 19August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «تقی مهری» رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه در قانون برای برخی افراد تحت شرایطی معین، مشوق‌های کسری خدمت یا معافیت پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: چیزی به اسم خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی وجود ندارد و صرفاً کلاهبرداری است.

خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی کلاهبرداری است/پیش‌بینی مشوق‌های کسری خدمت در قانون

وی اظهار داشت: در قانون موضوع خرید یا فروش خدمت سربازی وجود ندارد و چنین مسئله‌ای گواه بر کلاهبرداری است؛ بنابراین مردم به چنین ادعا و تبلیغاتی توجه نکنند و در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سردار مهری با بیان اینکه در قانون وظیفه عمومی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق‌هایی مبنی بر معافیت یا کاهش زمان خدمت سربازی تعیین شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین مشوق‌ها و تسهیلات در قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: بر اساس تسهیلات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کسانی که با بیش از ۴۰ سال سن دارای سه فرزند باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و مشمولان غایب و غیرغایب زیر ۴۰ سال دارای چهار فرزند نیز می‌توانند از معافیت سربازی برخوردار شوند.

سردار مهری اضافه کرد: طبق قانون برنامه هفتم پیشرفت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال و دارای ۲ فرزند نیز امکان برخورداری از معافیت سربازی را دارند و به غیر از این موارد مشوق‌های دیگر شامل کسری خدمت سربازی خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، افراد متاهل مشمول کسری ۲ ماه خدمت سربازی، برای فرزند اول سه ماه، برای فرزند دوم چهار ماه و برای فرزند سوم پنج ماه کسری خواهند بود و صرفاً با گذراندن دوره آموزشی به دامان خانواده باز می‌گردند.

 

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها