معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

مشکل اتباع غیرمجاز در قزوین نیازمند جاذبه زدایی است

«فولیان» گفت: انگیزه‌های متعدد اشتغال و اقتصاد در استان باعث شده تا با افزایش مهاجرت غیرقانونی اتباع روبرو شویم که حل این معضل نیازمند اجرای برنامه‌های جاذبه زدایی است.
کد خبر: ۶۸۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ - 19August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «علی فولیان» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با اشاره به اینکه حل مشکل اتباع غیرمجاز در قزوین نیازمند جاذبه زدایی است، اظهار داشت: انگیزه‌های متعدد اشتغال و اقتصاد در استان باعث شده تا با افزایش مهاجرت غیرقانونی اتباع روبرو شویم که حل این معضل نیازمند اجرای برنامه‌های جاذبه زدایی است.

به گفته وی، آمارهای موجود از روند افزایشی حضور اتباع خارجی در استان قزوین حکایت دارد که به دلیل جذابیت های اقتصادی بوده و باید برای رفع آن از روش جاذبه زدایی بهره برد.

فولیان اضافه کرد: مجموع اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان قزوین باید بستری را فراهم سازد تا جاذبه‌های حضور اتباع غیرمجاز در ایران برای فعالیت در صنایع، ساختمان، دامپروری، باغات و کشاورزی از بین برود.

این مسوول حوزه قضایی تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به استان قزوین به فراجا دستور دادیم که محورهای دسترسی اتباع غیرمجاز را شناسایی کرده و پس از رویت و دستگیری با هماهنگی مقام قضایی نسبت به طرد آن اقدام کند.

فولیان بیان کرد: در دستگاه قضایی وظیفه داریم که آسیب های حضور اتباع غیرمجاز را برای شهروندان و مسوولان تبیین کنیم، اما به صورت کلی اگر و مدیران دستگاه‌های اجرایی وارد عمل نشوند، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کار، اگر کارفرمایی اتباع غیرمجاز و فاقد مجوز را بکارگیری کند، جرم انگاری شد و مجازات سنگینی به دنبال خواهد داشت که برای این مهم شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی در نظر گرفته‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین یادآور شد: در خصوص ممنوعیت اجاره اموال منقول و غیرمنقول به اتباع غیرمجاز نیز به اتاق اصناف قزوین ابلاغ شده و هیچ مشاور املاکی نباید برای اتباع افاغنه قولنامه تنظیم کند که در غیر اینصورت پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها