سخنگوی شورای شهر یزد مطرح کرد؛

توسعه فضای سبز شهری در مناطق مختلف یزد

حیدری در حوزه توسعه فضای سبز شهری در مناطق مختلف پرداخت و از آن جمله به افزایش ۲۵ هزار مترمربع به وسعت پارک بزرگ شهر و نیز آزادسازی ۸۲۰۰ مترمربع فضای سبز حاشیه بلوار دانشجو اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵ - 19August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» سخنگوی شورای شهر یزد امروز دوشنبه ۲۹ مردادماه در نشست با خبرنگاران در رابطه با توسعه فضای سبز شهری در دوره ششم شورای شهر، اظهار داشت: سرانه استاندارد فضای سبز کشور برای هر نفر بین ۲۰ تا ۲۵ مترمربع تعریف شده و خوشبختانه طی سه سال گذشته از فعالیت این دوره شورای شهر، این سرانه از ۱۳ مترمربع به ۱۶ مترمربع به ازای هر شهروند افزایش یافته است.

وی با بیان این که در این مدت ۳۴۵ هکتار به فضای سبز شهری یزد افزوده شده است، گفت: هم اکنون ۹۶۵ هکتار وسعت فضای سبز شهر یزد است که با احتساب بازپیرایی‌ها و ایجاد نوار‌های سبز و سایر اقدامات در این باره، قطعاً شاهد آماری بیش از این مقدار خواهیم بود.

حیدری در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه فضای سبز شهری در مناطق مختلف پرداخت و از آن جمله به افزایش ۲۵ هزار مترمربع به وسعت پارک بزرگ شهر و نیز آزادسازی ۸۲۰۰ مترمربع فضای سبز حاشیه بلوار دانشجو اشاره کرد.

وی با اشاره به افزایش سرانه ورزشی شهر در سه سال گذشته، عنوان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ مورد مجموعه ورزشی و یک خانه ورزشی در اختیار شهرداری یزد بود ولی در این دوره شورای شهر تعداد۳۰ مورد به این آمار‌ها افزوده شده است.

سخنگوی شورای شهر، عمده این مجموعه‌ها را شامل زمین چمن مصنوعی، زمین اسکیت، زمین بدمینتون، زمین ورزش‌های ساحلی و خانه ‎های ورزش محلات ذکر کرد.

وی همچنین از تجهیز ۱۰ پارک سطح شهر به وسایل ورزشی خبر داد و افزود: در این مدت نسبت به تجهیز و مرمت برخی اماکن ورزشی محلات نیز اقدام شده است.

حیدری با بیان این که جمعاً طی این مدت ۱۲ هزار مترمربع به سرانه ورزشی سطح شهر یزد افزوده شده است، تصریح کرد: برخلاف اماکن ورزشی قبل از این دوره که در اختیار بخش خصوصی بوده، تمام مجموعه‌های ورزشی افزوده شده در اختیار اهالی محلات قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها