مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز عنوان کرد:

خانواده، سنگ بنای جامعه و الگوبرداری از اخلاق شهدا، تضمینی برای آینده روشن

سردار «اسلامی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بر اهمیت حفظ ارزش‌های خانواده و الگوبرداری از اخلاق شهدا تأکید کرد.
کد خبر: ۶۸۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸ - 20August 2024

خانواده، سنگ بنای جامعه و الگوبرداری از اخلاق شهدا، تضمینی برای آینده روشن سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، با اشاره به اینکه خانواده، کوچکترین واحد اجتماعی و سنگ بنای جامعه است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا با صبر و استقامت خود، الگویی بی‌بدیل برای همه مردم شدندو امروزه نیز حفظ ارزش‌های خانواده و الگوبرداری از اخلاق شهدا، تضمینی برای آینده روشن کشور است.

وی با اشاره به عمق و ریشه دار بودن اخلاقیات و ارزش‌های اسلامی در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، خانواده‌ها را به عنوان نخستین و مهم‌ترین محیط آموزشی معرفی کرد که وظیفه انتقال این میراث گران‌سنگ به نسل‌های آینده را بر عهده دارند.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه تقویت بنیان خانواده وظیفه همگانی است، بر نقش ویژه دولت و نهادهای دولتی در این زمینه تاکید کرد وادامه داد: که دولت باید با تدوین سیاست‌های حمایتی از خانواده، ارائه تسهیلات مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه را برای رشد و شکوفایی خانواده‌ها فراهم آورد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز در ادامه، بر ضرورت تقویت بنیان خانواده و حمایت از آن تأکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب، به تقویت بنیان خانواده و ترویج ارزش‌های اسلامی کمک کنند.

وی نقش رسانه‌ها و فضای مجازی را در تقویت بنیان خانواده بسیار مهم دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها باید با تولید محتواهای ارزشمند و آموزنده، به ترویج فرهنگ خانواده و تقویت ارزش‌های اسلامی کمک کنند به نحوی که فضای مجازی نیز می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی سالم و مفید، زمینه تعامل و ارتباط بیشتر بین اعضای خانواده را فراهم آورد.

سردار اسلامی با اشاره به اهمیت خانواده در شکل‌گیری شخصیت افراد و تأثیر آن بر سلامت روانی جامعه، بر لزوم تقویت روابط سالم بین اعضای خانواده و ارتقاء سلامت روان آن‌ها تاکید کرد. وی با توجه به ابعاد روانشناختی و اجتماعی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت ارتباطات بین فردی را به عنوان کلید اصلی برای حمایت از خانواده‌ها در این زمینه معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها