مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان اردبیل خبر داد؛

جشنواره شناسایی نونهالان و نوجوانان مداح با حضور ۴۰ نوگل حسینی

«منیر»گفت:جشنواره شناسایی نونهالان و نوجوانان مداح با هدف شناسایی نونهالان و نوجوانان مداح در رده سنی ۷ الی ۱۸ سال با حضور ۴۰ نوگل حسینی از سراسر استان اردبیل به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل،«ناصر منیر» مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان اردبیل روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره نوگلان حسینی و زینبی در استان اردبیل خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف شناسایی نونهالان و نوجوانان مداح در رده سنی ۷ الی ۱۸ سال با حضور ۴۰ نوگل حسینی از سراسر استان اردبیل به کار خود پایان داد.

وی گفت: بسیج مداحان استان اردبیل هرساله مسابقه‌ای برای شناسایی نوگلان حسینی برگزار می‌کند تا نونهالان و نوجوانانی که علاقمند به مداحی هستند و در هیئت‌های حسینی به مداحی می‌پردازند شناسایی و با حضور در کارگاه‌های توانمندسازی بتوانند عالمانه و فنی به دستگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) خدمت کنند.

منیر در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات و مراحل جشنواره نوگلان حسینی و زینبی در استان اردبیل پرداخت و گفت: پس از فراخوان در کانون‌های بسیج مداحان سراسر استان اردبیل ۴۰ نوگل حسینی با ارسال ویدئو‌هایی از مداحی خود در این فراخوان شرکت کردند که پس از داوری اولیه ۳۰ نوگل به مرحله استانی راه یافتند که در این مرحله نیز نوگلان حسینی و زینبی با حضور در سازمان بسیج مداحان استان اردبیل به صورت حضوری به ارائه مداحی پرداختند.

وی به شیوه داوری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: رعایت آداب عزاداری، سیمای ظاهری، تسلط بر اشعار، حرکات بدن در اجرای مداحی، استفاده از شیوه‌های اصیل مداحی اردبیل، تسلط بر فنون مداحی از جمله معیار‌های داوری این سوگواره بود.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان اردبیل گفت: در پایان این جشنواره سه نفر از نوگلان حسینی و زینبی عبدالرضا بدیعیان، احسان امیریلر و ماهان علیپور به عنوان نوگلان برتر تجلیل و ۱۸ نفر از نوگلان حسینی و زینبی نیز به رقابت‌های کشوری راه یافتند.

منیر تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های معرفت افزایی و توانمندسازی در حوزه شیوه‌ها و فنون مداحی از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره نوگلان حسینی و زینبی در اردبیل بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار