رئیس پلیس راهور فراجا:

زائران اربعین برای بازگشت ایمن، سفر را در روز‌های مختلف تقسیم کنند

سردار حسینی از هوشمند سازی دوربین‌های نظارتی برای رصد ترافیک خبر داد و گفت: زائران برای بازگشت ایمن، سفر را در روز‌های مختلف تقسیم کنند.
کد خبر: ۶۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ - 20August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص تدابیر اتخاذ شده از سوی پلیس راهور فراجا به منظور تسهیل در تردد وسایل نقلیه با شروع موج بازگشت زائرین از مرز‌های زمینی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن روز‌های پایان مراسم اربعین و آغاز موج بازگشت زائران، پلیس راهور فراجا تمام تلاش خود را به کار بسته تا با اتخاذ تدابیر ویژه، تسهیلات لازم را برای یک بازگشت ایمن و بدون دغدغه فراهم آورد.

برای بازگشت ایمن، سفر را در روزهای مختلف تقسیم کنید

سردار حسینی توضیح داد: تعداد گشت‌های پلیس راه در تمامی محور‌های منتهی به مرز‌ها و مسیر‌های بازگشت به طور چشمگیری افزایش یافته است. این گشت‌ها نظارت بر ترافیک را انجام و به رانندگان توصیه‌های لازم را ارائه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: برای تسهیل تردد زائران، مسیر‌های ویژه و اختصاصی در نظر گرفته شده است و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی به صورت واضح مسیر‌های بازگشت را مشخص می‌کنند. همچنین در طول مسیر‌های بازگشت، ایستگاه‌های خدمات‌رسانی متعددی با امکانات رفاهی و خدماتی مانند سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، مکان استراحت و تعمیر خودرو برپا شده است.

پلیس راهور با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند اورژانس، هلال احمر و راهداری آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران را دارد.

سردار حسینی از هوشمند سازی دوربین‌های نظارتی برای رصد ترافیک و ارائه اطلاعات لحظه به لحظه به رانندگان خبر داده و تصریح کرد: برای کاهش بار ترافیکی، از زوار درخواست می‌شود که بازگشت خود را در طول چند روز تقسیم کنند و از سفر در ساعات اوج ترافیک خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور در ادامه با تاکید بر توجه ویژه زائران به توصیه‌هایی پلیس گفت: زائران قبل از شروع سفر، برنامه‌ریزی دقیقی برای مسیر، زمان سفر و استراحت‌های بین راهی داشته باشند، به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند همچنین از سبقت غیرمجاز و انحراف از مسیر خودداری کرده و فاصله ایمنی را با خودروی جلویی حفظ کنند و هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت یک بار، توقف کرده و استراحت کنند تا از خستگی و خواب‌آلودگی جلوگیری شود.

وی گفت: برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و دریافت اطلاعات بیشتر، زائران می‌توانند به سایت پلیس راهور فراجا مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۱۲۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها