مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

آمریکا و اروپا در فقدان راهبرد در برابر ایران دست و پا می‌زنند

سرهنگ حرزاده گفت: امریکا در خارج از مرز‌ها امروز با سرپنجه‌های انقلاب درگیر است و امریکایی‌ها عنوان می‌کنند که سیاست امریکا و اروپا دربرابر ایران شکست خورده است و آنها در فقدان راهبرد در برابر ایران دست و پا می‌زنند. 
کد خبر: ۶۸۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ - 20August 2024

سرهنگ «محمدحامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: تاریخ معاصر ما پر از عبرت‌ها و آموزه‌هایی است که مدام باید برای خود و جوانان عزیز یادآوری شود. 

وی با اشاره به حضور و نقش مهم مردم در صحنه ۲۸ مرداد، سالروز کودتای آمریکا در ایران و بازگشت دوباره دیکتاتوری پهلوی گفت: زمانی که دکتر «فاطمی» وزیر خارجه «محمد مصدق» گفت تغییر ریس شهربانی راه حل مقابله با کودتا نیست و از مردم تهران بخواه که به خیابان بیایند و بساط کودتا را جمع کنند، اما دکتر مصدق در پاسخ گفت نباید مردم را وارد این مسائل کنیم.

سرهنگ حرزاده بلاتشبیه در مقابل کنش و رفتار سیاسی حضرت امام راحل (ره) را مثال زد و افزود: وقتی به ایشان گفتند که حکومت نظامی از مردم خواسته است که از ساعت ۴ بعدازظهر، کسی در خیابان نباشد و اوضاع خطرناک است و مردم را به رفتن به خیابان‌ها فرانخوانید، امام فرمودند به مردم بگویید حکومت نظامی غیر قانونی است و خیابان را ترک نکنند و این شد، حضور مردم در ۲۱ بهمن در صحنه و مقابله با کودتای امریکایی‌ها و سران خائن ارتش و با درگیری‌های مختصری که انجام شد در ۲۲ بهمن رژیم پهلوی سقوط کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد. 

وی خاطرنشان کرد: دولت مصدق با یک دسته کوچک نظامی و یک مشت اوباش و اراذل در هشت ساعت سقوط می‌کند درحالی که ارتش را در اختیار داشت، اما امام راحل (ره) درحالیکه ارتش مقابلش بود، اما به دستور ایشان وادار به اعلام بی طرفی شد.  اگر این نهضت هم به دست لیبرال‌هایی بود که اینگونه امتحان پس دادند، مشخص نبود چند روز بعد از ۲۲ بهمن می‌توانستیم دوام بیاریم و حتما انقلاب سقوط می‌کرد و اینهمه مجاهدت و خون‌های پاکی که نثار انقلاب شده بود هدر می‌رفت.

سرهنگ حرزاده ادامه داد: حکومت آقای مصدق به مدت ۳۰ ماه دوام آورد و انقلاب اسلامی تاکنون ۴۶ سال دوام آورده است. امریکا در خارج از مرز‌ها امروز با سرپنجه‌های انقلاب درگیر است و امریکایی‌ها عنوان می‌کنند که سیاست امریکا و اروپا دربرابر ایران شکست خورده است و آنها در فقدان راهبرد در برابر ایران دست و پا می‌زنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار