دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

الگوی حکمرانی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان باید تدریس و ترویج شود

خسروپناه گفت: ما باید الگوی حکمرانی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را تدریس و ترویج کنیم تا نیروها بر این مدار تربیت و آماده شوند.
کد خبر: ۶۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: همه ما در اخلاص، سعادت، شهادت طلبی و ولایتمداری این عزیزان شک نداریم. شهید امیرعبداللهیان انسانی مخلص و جهادگر بود.

الگوی حکمرانی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان باید تدریس و ترویج شود

خسروپناه افزود: شهید امیرعبداللهیان سالها در وزارت خارجه خدمت کرد و سه سال وزیر خارجه بود و توانست یک دیپلمات میدانی باشد. این دوگانه‌ی دیپلمات بودن و میدانی بودن در این شهید یکی شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سوال این است که الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان چه چیزی بود، این چه سیاستی بود که با دفاع از جریان مقاومت آن را به جایی برساند که بعد از عملیات وعده صادق یک بیانیه علیه ایران صادر نشود، بیش از ۲۰۰ موشک از سرزمین ایران به خاک رژیم صهیونیستی شلیک شد اما سازمان‌های بین‌المللی یک بیانیه‌ صادر نکردند و این قدرت دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان بود.

خسروپناه اضافه کرد: بر تدوین و تدریس این الگو تاکید دارم این الگو باید به درستی شناخته شود و ترویج آن در کل وزارت خارجه در دستور کار قرار بگیرد. یعنی وزیر خارجه‌ای که از ایران در هر کشور دنیا که اعزام شود ذیل این الگو قرار داشته باشد، اگر در ذیل این الگو بود می‌تواند اعزام شود و اگر این ویژگی را نداشت اصلا اعزام نشود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: هر جایی که وزارت امور خارجه گام‌های بزرگی برداشته که از ابتدای انقلاب اسلامی نیز اینگونه بوده،‌ به خاطر این است که حکمرانی ذیل امامین انقلاب بوده است، بنابراین باید الگوی حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی و الگوی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان را بررسی کرده، مدون، تصویب و تدریس کنیم تا نیروها در سیاست خارجی براساس این الگو تربیت شده و آموزش ببینند.

خسروپناه افزود: برگزاری مراسم‌هایی چون رونمایی از تندیس این شهید بزرگوار خوب است اما آن چیزی که ماندگار است ترویج و تدریس الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان است و این کار بابد در وزارت امور خارجه انجام شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار