شهید ۱۸ ساله‌ای که اخلاق و کردار او همانند یک عارف ۸۰ ساله بود

«سید محسن» جوانی بود که سکوت معنادار او برای ما درس‌ها داشت و احترامش به بزرگ‌تر‌ها نیز برای ما دریای درس‌آموزی بوده و احترام او به پدر و مادرش، زبان‌زد همه بود.
کد خبر: ۶۸۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴ - 27August 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: پیکر مطهر شهید «سید محسن غریبیان» پس از ۴۲ سال بالأخره به آغوش خانواده‌اش بازگشت و مادرش که سال‌ها برای یافتن پیکر فرزند شهید خود به معراج‌الشهداء می‌رفت، سرانجام او را در معراج‌الشهداء در آغوش گرفت و پس از وداع با پیکر مطهر شهید خود، به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: «وقتی پیکرش برنگشته بود، هربار تلفن زنگ می‌زد، می‌گفتم محسن آمد؛ هربار کسی زنگ حیاط را می‌زد، می‌گفتم محسن آمد و همیشه منتظر او بودم و تا ۱۵ سال هرچه پیکر‌های شهدا را به معراج‌الشهداء می‌آوردند، به آن‌جا می‌رفتم تا ببینم که پیکر او برگشته است یا نه؟ تا این‌که به من گفتند مادر جان آن‌قدر اینجا نیا! شماره تلفن بگذار اگر پیکر شهیدت را آوردند با شما تماس می‌گیریم». (بیشتر بخوانید)

شهید ۱۸ ساله‌ای که اخلاق و کردار او همانند یک عارف ۸۰ ساله بود

«مجید شیخ‌سفلی» یکی دیگر از حاضران در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «سید محسن غریبیان» بود که از منطقه لواسان خصوصاً مسجد جامع امام حسن عسکری (ع) این شهید والامقام و شهدای دیگری را می‌شناسد و شمه‌ای از عطر آسمانی آن‌ها را با مشام خود حس کرده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، از شهید غریبیان چنین گفت: «سخن گفتن پیرامون شهید «سید محسن غریبیان» خیلی سخت است؛ همان‌گونه که شهید حاج قاسم سلیمانی گفت «شرط شهید شدن، شهید بودن است»، سید محسن نیز شهید بود که شهید شد؛ هم از آن اخلاق نیکو و هم از آن سکوت با معنایش.

شهید «سید محسن غریبیان» یک جوان ۱۸ ساله بود که به‌عنوان بسیجی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در عملیات «والفجر مقدماتی» حضور پیدا کرد؛ آن‌زمان ما سه‌روز در دوکوهه باهمدیگر همنشین بودیم که بعد از آن، عملیات «والفجر یک» آغاز شد و من به جبهه‌های غرب اعزام شدم و سید محسن در این عملیات به شهادت رسید.

«سید محسن» جوانی بود که سکوت معنادار او برای ما درس‌ها داشت و احترامش به بزرگ‌تر‌ها نیز برای ما دریای درس‌آموزی بوده و احترام او به پدر و مادرش، زبان‌زد همه بود. سید محسن خیلی مظلوم و متواضع بوده و اخلاق، رفتار و کردار او همانند یک عارف ۸۰ ساله بود. او نوجوانی بسیار مذهبی بود و این‌گونه نبود که بگوییم معتقد بودن او از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شده باشد؛ بلکه سید محسن از همان سن طفولیت در مسجد جامع امام حسن عسکری (ع) لواسان همیشه اهل دعا و نماز جماعت بود و خیلی کم می‌شد که او در لواسان باشد؛ اما در مسجد حضور نداشته باشد».

شهید ۱۸ ساله‌ای که اخلاق و کردار او همانند یک عارف ۸۰ ساله بود

شیخ‌سفلی همچنین اشاره‌ای هم به دیگر شهدای لواسان کرد و ادامه داد: «شهادت یک هدیه الهی است که آن را به هرکسی نمی‌دهند؛ ما در لواسان ۴۲ شهید داریم که بر هرکدام از آن‌ها انگشت می‌گذاریم، می‌بینیم یک خصوصیات خاصی دارد و واقعاً همان دوران هم می‌دیدیم که آن‌ها آسمانی هستند و باید به جایگاهی که خداوند برای آن‌ها مشخص کرده است، برسند.

شهید «بهرام صفی‌آریان» یکی دیگر از شهدای لواسان، در زمانی هم که سن کمی داشت، وقتی وارد مسجد می‌شد، می‌رفت و مفاتیح برمی‌داشت و در ماه مبارک رمضان، دعای افتتاح او ترک نمی‌شد؛ او آن‌قدر متواضع، مخلص و باایمان بود که واقعاً مزد وی شهادت بود و خداوند هم شهادت را به او هدیه کرد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار