مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

تعامل پارک علم و فناوری آغاز راهی برای ایجاد تحول در برنامه‌های فرهنگی و هنری است

سرهنگ «فلاحی» گفت: همکاری و تعامل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مجموعه پارک علم و فناوری می‌تواند آغاز راهی برای ایجاد تغییر و تحولات خوب در برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان شود.
کد خبر: ۶۸۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹ - 20August 2024

تعامل پارک علم و فناوری آغاز راهی برای ایجاد تحول در برنامه‌های فرهنگی و هنری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با «محمد حسن مجیدی» رئیس پارک علم و فناوری استان، اظهار داشت: دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور فعال در جبهه‌های جنگ، نقش فعالی در  آگاهی‌ دادن فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف جامعه ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ رزمندگان با صداقت و ایثار و بدون هیچ چشم‌داشتی به دفاع از کشور پرداختند، بیان داشت: بهترین جوانان این کشور به شهادت رسیدند و هر کسی با هر سطحی در فضای این دفاع مقدس قرار می‌گرفت ملکوتی و مقدس می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر پشت این جنگ معنویت، روحیه ولایتمداری و روحیه عاشورایی نبود امکان موفقیت و ادامه نبود، متذکر شد: در جامعه کنونی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید با همان روحیه، نسبت به ارائه الگوهای عملی با ابزارهایی نوین اقدام کنیم.

سرهنگ فلاحی برجسته‌سازی، تحریک هیجانات و عواطف نسل امروزی، قرینه‌سازی، حقیقت‌گویی، مواجهه با اهریمن‌سازی دشمن و نظام سلطه، مقابله با برچسب‌زنی و پیشگیری از تحریف حقایق را از راه‌های صیانت و جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس دانست و افزود: باید گنجینه دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم آن را حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی گفت: شروع همکاری و تعامل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مجموعه پارک علم و فناوری می‌تواند آغاز راهی برای ایجاد تغییر و تحولات خوب در برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در راستای ترویج و توسعه بهتر و بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین انعکاس مطلوب این فرهنگ به نسل نوجوان و جوان جامعه به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و با همکاری و تعامل پارک علم و فناوری و تیم توانمند و متعهدشان کارهای محول شده در حوزه محتوایی و همچنین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به سرانجام خوبی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار