ستاد اربعین هلال‌احمر؛

۶۰۱ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد

ستاد اربعین هلال‌احمر از ارائه بیش از ۶۰۱ هزار خدمت سلامت و امداد و نجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 20August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، ستاد اربعین هلال‌احمر، طی اطلاعیه‌ای از ارائه بیش از ۶۰۱ هزار خدمت سلامت و امداد و نجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.

۶۰۱ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد

متن اطلاعیه ستاد اربعین هلال‌احمر به این شرح است:

جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت خواهد داشت.

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۳۰ مرداد، در داخل کشور ۱۴ هزار و ۱۰۳ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۳۸۵۳ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۹۵۶۹ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۶۶۵ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین تا امروز ۵۸۷ هزار و ۶۹۹ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پارا کلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ۶۰۱ هزار و ۸۰۲ نفر از این خدمات هلال احمر برخوردار شده‌اند.

این ستاد اعلام کرد: در عملیات امداد و نجات هلال احمر در اربعین حسینی سال جاری، ۱۳۸۱ مرکز، پست و پایگاه عملیاتی در داخل مرز‌ها مشغول امدادرسانی به زائران هستند که در این حوزه نسبت به سال قبل با رشد ۲۸ درصدی رو به رو بوده‌ایم. تعداد ناوگان لجستیکی به کارگیری شده نیز به ۴۴۱۳ مورد رسیده که شاهد رشد ۲۶ درصدی در این حوزه به نسبت سال قبل هستیم. علاوه بر این، روزانه ۶۰۰۸ نیروی عملیاتی امدادگر داوطلب در سطح جاده‌های کشور در این عملیات مشغول خدمات‌رسانی هستند.

هم چنین در خارج از مرز‌ها و در کشور عراق، ۲۲۰۰ مرکز عملیاتی و موکب درمانی در اربعین حسینی امسال فعالیت دارند. ۲۱۳ دستگاه خودروی آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و … برای خدمت به زائران کشورمان به عراق اعزام شده و ۸ هزار نفر شامل ۶ هزار نیروی داوطلب امدادی و درمانی و ۲ هزار نیروی داوطلب درمانی برای مشارکت در طرح "طبیب دوار" اعلام آمادگی کرده و به عراق اعزام و بیش از ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات برای ارائه خدمات درمانی و سلامت به زائران کشورمان، تأمین و به عراق ارسال شده است.

بیش از ۱۱۰۰۰ متر مربع تونل هوای سرد برای پیشگیری از گرمازدگی زائران در مرز‌های مهران، شلمچه و چذابه تعبیه شده است.

پیش از این پیرحسین کولیوند، نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرده بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مرز چذابه وارد کشور عراق شده است و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر گرمازدگی اعلام نشده است، با این وجود بهتر است که زائران، در طول روز که اوج گرماست، اقدام به پیاده‌روی نکنند؛ در صورت بروز مشکلات گرمازدگی، هم‌وطنان می‌توانند به درمانگاه‌های هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور مراجعه کنند.

بهتر است افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند. بسیاری از مشکلات قلبی، قابل پیش‌بینی است و بهتر است افراد دارای بیماری خاص از شرکت در پیاده‌روی خودداری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار